Най-здравословният начин да отслабнете - Викингска диета

1 от 5 Снимки
1 Ден
Закуска: Овесена каша с няколко малини;

10 ч.: Филия ръжен хляб, намазана със сирене фета;

Обяд: Запечени картофи с лук, зелена салата;

16 ч.: Ябълка;

Вечеря: Печено пилешко, салата моркови;

Късно похапване: Мляко с боровинки;

Диетата на викингите е най-здравословната в борбата с излишните килограми. Северният режим на хранене е създаден от учени в Швеция и гарантира най-добри резултати.

Скандинавските учени от университета в Лунд в Швеция са създали режим, чиято философия се основава на похапването на повече пресни плодове, зеленчуци и риби от морето. Подобен режим на хранене е характерен за повечето Скандинавски страни — Норвегия, Швеция и Дания.

Основните правила в скандинавската кухня стоят в основата на леката и балансирана диета на викингите. Планът е базиран и на проведено изследване, в което установяват, че северната диета подобрява нивата на холестерола и регулира кръвното налагане. Това прави викингската диета както оптимално добра за сваляне на килограми, така и изключително здравословна – хем слабееш, хем си по-здрав от всякога.

Днес не е трудно да ядем като истинските викинги. Правилата за това са няколко. Най-важна е рибата и мазните морски видове, особено богати на омега-3 мазнини. Червеното месо не е сред най-често консумираните и се приема най-много три пъти седмично. Препоръчителните са дивите и естествено гледани животни като сърни, елени и зайци.

В менюто на викингите особено популярни за консумация са горските плодове. Препоръчват се боровинки, къпини и малини, богати на антиоксиданти.

За разлика от много други диети във викингския режим хляб се ядe. Той обаче задължително трябва да е ръжен. Зърнените изделия от този тип съдържат в себе си три пъти повече фибри от останалите, богат е на магнезий, витамин B, цинк и желязо. Т.е. – той е супер здравословен.

На особена почит в скандинавската кухня са кореноплодните растения - картофи, моркови, пащърнак, артишок и хрян. Позволени са неограничени количества от всички видове зелеви зеленчуци като карфиол, броколи, зеле и брюкселско зеле. Полезни са аспержите, тиквичките, патладжаните, маслините, спанакът, гъбите, краставиците, марулите, авокадото, лукът, чушките и доматите.

Диетата на викингите позволява масло от рапица. То задължително трябва да е с най-високо качество. То може да се замени със зехтин екстра върджин и качественото слънчогледово масло.

Позволени са още млечните продукти, но само ако са пълномаслени. В нискомаслените и средномаслените има твърде млечна захар. Същото важи и за маслото и сметаната.

Диетата на викингите повелява да се ядат повече органични храни. Плодовете, зеленчуците, бобовите растения, картофите и билките трябва да са сезонни. Най-добре е ястията да се приготвят у дома. Набляга се на пълнозърнести продукти от ръж, овес или лимец. Месото трябва да е в малки порции, но от високо качество. Консервантите и изкуствените добавки трябва да се избягват. От рибите залагайте най-вече на сьомга, херинга и скумрия. Стойте далеч от бял хляб, сладкиши, сладолед. Абсолютно забранени са захарта и газираните напитки.

В галерията горе може да видите примерното меню на викингската диета.

Рейтинг

5
Общо 2 гласували
5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари