Храни за качване на мускулна маса

Храни за мускули

Всеки фитнес маниак ще ви каже, че храненето има голямо значение за качване на мускулна маса. Без нужната диета упражненията няма да дадат очаквания резултат. Ще разгледаме някои от задължителните продукти, които трябва да присъстват в менюто на всеки, който си е поставил за цел да работи над фигурата си. Вижте подходящи храни за качване на мускулна маса.

Яйца

Яйцето е известно като източник на протеини номер едно в храната. И това е така, защото най-качествените белтъчини се намират в него. Яйцето е базата, с която се сравняват останалите храни, тъй като то е с биологична стойност 100. Затова всичко се оценява спрямо протеина в яйцата.

Мляко

В един литър прясно мляко се съдържат 30 грама протеини, 47 грама въглехидрати и от 20 до 35 грама мазнини. По тази причина изпиването на определено количество мляко е нужно за качване на мускулна маса. Какво да правят тези, които имат лактозна непоносимост и не могат да я разграждат? Те могат да заменят прясното мляко с кисело.

Свинско месо

Свинско

Въпреки че не е диетично, това месо е от добрите храни качване на мускулна маса. То трябва да бъде чисто, мазнините се отстраняват внимателно.

Телешко месо

Телешкото съдържа протеини с високо качество, както и креатин. Креатинът дава сили на тези, които комбинират хранене с интензивни тренировки.

Пилешко месо

Пилешките гърди или още бялото месо на пилето е класиката, която трябва да присъства в менюто на всеки, който се треми на качване на мускулна маса.

Извара

Извара

Изварата е евтин и качествен източник на протеини. 1 килограм от нея може да осигури до 180 грама протеини, а това количество е достатъчно дори за хора с надемормено тегло.

Риба

Освен че осигурява така нужния протеин, тя е източник и на една друга ценна добавка - рибеното масло.

Овесени ядки

Никой не може да мине без закуска с овесени ядки, те са супер въглехидрат. Съдържат и протеини и това ги прави идеален източник на качествена храна, която помага на мускулната маса да нарасне.

Картофи

Картофи

Картофите са добро попадение, защото могат да се комбинират с различни видове месо, но комбинацията от картофи и яйца има невероятно висока биологична стойност.

Ориз

Оризът е източник на сложни въглехидрати, като за предпочитане е кафявият ориз. Белият има твърде висок гликемичен индекс, което го прави недобро решение. Той може да бъде заменен от макарони като източник на въглехидрати.

Пълнозърнест хляб

Пълнозърнестият хляб не отстъпва като източник на въглехидрати. Има и хляб с цели или начупени житни зърна.

Зеленчуци

Зеленчуци

Зеленчуците също са важни храни за качване на мускулна маса. Те са задължителни за тези, които искат да натрупат мускулна маса. Две порции на ден са минималното количество, за да си осигурите всички нужни витамини, фибри и влакна.

Плодове

Плодовете също са задължителни. Поне по две порции на ден, най-добре на плодова салата, за да се запазят всички витамини, минерали и полезни вещества в тях.

Мед

Медът е перфектният източник на прости въглехидрати. 1-2 лъжици са задължителни, а начинът на прием е според вкуса.

Това не са единствените храни, които могат да ви осигурят стройна фигура, само някои основни и най-често консумирани у нас. Хранителният режим трябва да се комбинира със спорт.

Виж повече

Рейтинг

3
Общо 1 гласували
5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Свързани рецепти