Хапвайте зеле! Ето защо е полезно

Зелето е много полезно за жените

Въпреки впечатляващото си хранително съдържание, зелето често се пренебрегва. А не трябва, тъй като е богато на витамини и минерали, и е изключително полезно за здравето.

Въпреки че може да изглежда като маруля, всъщност зелето принадлежи към рода Брасика, наред със зеленчуци като броколи, карфиол и брюкселско зеле. Това многолистно растение е отглеждано по целия свят в продължение на хиляди години и може да се намери в разнообразие от ястия, включително и актуалното за зимния сезон кисело зеле.

Ето 9 изненадващи здравословни ползи на зелето, подкрепени от науката.

1. Зелето е пълно с хранителни вещества

Въпреки че зелето е с много ниско съдържание на калории, има впечатляващ хранителен профил. То е богато на витамин B6 и фолиева киселина, които са от съществено значение за много важни процеси в организма, включително метаболизъм и нормалното функциониране на нервната система. Освен това зелето е с високо съдържание на фибри и съдържа антиоксиданти. То е пълно и с витамин С, мощен антиоксидант, който предпазва от сърдечни заболявания, някои видове рак и загуба на зрение. Съдържа и малки количества други микронутриенти, включително витамин А, желязо и рибофлавин.

2. Зелето намалява възпалението

Вареното зеле също е много полезно

Кръстосаните зеленчуци, като зелето съдържат мощни антиоксиданти, за които е доказано, че намаляват хроничното възпаление. Така че полезните свойства на зелето са наистина забележителни.

3. В зелето има витамин С

Витамин С играе ключова роля за много важни функции в организма и е мощен антиоксидант. Доказателствата показват, че диетата, богата на витамин С, е свързана с по-нисък риск от някои хронични заболявания, включително рак. Докато зеленото и червеното зеле са отлични източници на този мощен антиоксидант, червеното зеле съдържа около 30% повече.

4. Подобрява храносмилането

Ако искате да подобрите храносмилането си, богатото с фибри зеле е начинът, по който да го направите. Този хрупкав зеленчук е пълен с неразтворими влакна, които поддържат храносмилателната система здрава, като осигуряват гориво за полезните бактерии и стимулират редовни движения на червата.

5. Пази сърцето здраво

Зелевите сърми са вкусни и здравословни

Зелето съдържа над 36 различни и мощни пигменти, наречени антоцианини, за които е доказано, че предпазват от сърдечни заболявания.

6. Може да понижи кръвното налягане

Зелето е полезно и по други причини. Калият помага за нормализиране на кръвното налягане. Увеличаването на приема на богати на калий храни, каквото е зелето, може да помогне за понижаване на нивото на високо кръвно налягане.

7. Намалява нивата на холестерола

Зелето е добър източник на разтворими фибри и растителни стероли. Доказано е, че тези вещества намаляват лошия холестерол.

8. Зелето е отличен източник на витамин К

Зелевата супа е диетична и витаминозна

Витамин К е от решаващо значение за кръвосъсирването. Зелето е отличен източник на витамин К, като доставя 85% от препоръчителната дневна доза в една чаша (89 грама).

9. Можете да го включите към вашата диета

Освен че е супер вкусно, зелето е здравословно. Може да се яде сурово или варено и да се използва за приготвянето на голямо разнообразие от зелеви ястия. Как ви звучи зелева супа, зеле на фурна или пък пиле със зеле?

Тази универсален зеленчук може дори да ферментира и да се превърне в любимото за българина кисело зеле. Без значение как го приготвяте, добавяйки този кръстоцветен зеленчук във вашата чиния, е вкусен начин да се погрижите за вашето здраве.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати