10 неуспорими ползи от тичането

Тичане

Сутрешен джогинг в парка е едно от най-полезните занимания, които можем да подарим на тялото си. Тичането е и сред най-естествените за човека движения - хората тичат от дълбока древност по различни причини.

Така телата ни са еволюирали и не просто понасят добре този спорт, а и ще ни се отблагодарят, когато започнем да го практикуваме редовно.

Стотици за ползите от тичането, но днес искаме да ви изброим десетте най-забележими. За да ви дадем малка мотивация за големи ефекти.

1. Нормализира кръвното налягане

Високото кръвно налягане е сред най-разпространените проблеми в съвремието. Стрес, нездравословно хранене, лош въздух, тютюнопушене. Всички тези фактори оказват влияние върху него. А знаете ли, че вместо хапчета и билки, има много по-лесен и полезен начин да държим кръвното си налягане в нормални граници? Да, познахте - тичането!

2. Нормализира пулса

Редовните спортни занимания оказват благоприятно влияние върху сърдечната честота. Доказано е, че кардио 3 пъти в седмицата забавят пулса и го държат в разумни граници. Така ще спре и ежедневното препускане на сърцето, когато сме в стресова ситуация.

Тичане

3. Намалява килограмите

Спортът ни помага да поддържаме здравословно теглото. По този начин държим далеч и много от съвременните болести - сърдечно-съдови заболявания, диабет, метаболитни заболявания.

4. Намалява стреса

Всеки спортуващ ще потвърди. Най-добрите си спортни рекорди поставяме тогава, когато съзнанието ни е обременено от ежедневните грижи и стрес. След джогинг обаче се чувстваме много по-отпуснати и спокойни.

5. Намалява риска от сърдечни заболявания

Официални проучвания сочат, че бегачите са с два пъти по-нисък риск от инфаркт от тези, които не спортуват. Дори и тичане само по 10 минути дневно води до драстичен спад в риска от сърдечни болести.

6. Стяга краката

Тичането натоварва всички мускули в краката. Така че за стройно тяло през лятото, започнете да тичате още през зимата.

Тичане

7. Полезно е за ставите

Не, тичането не е опасно за коленете. Напротив - то укрепва ставните връзки и намалява шанса за болежки с напредването на възрастта.

8. Джогингът е медитация

Да, всеки има нужда да остане сам със себе си, за да се съвземе от стреса. А знаете ли, че можете да медитирате, докато тичате? Опитайте!

9. Намалява риска от рак

Тичането подобрява цялостното здравословно състояние. То намалява риска не само от сърдечни проблеми, а и от онкологични заболявания.

10. Повишава тонуса

не ви се вярва, че след изтощителна тренировка можеш да бъдеш зареден с енергия? Убедете се сами. Уверяваме ви, че енергичността ви ще се подобри значително.

Рейтинг

4
Общо 1 гласували
5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари