Изкачвайте стълби за тънка талия и добро здраве

Изкачване на стълби

Време е да се откажете от вечното оправдание: Нямам време за фитнес и затова трупам килограми! Не е необходимо да посещавате специализирана зала, за да сте в кондиция и във форма. Достатъчно е само едно единствено нещо – да се откажете от асансьора. Специалистите са категорични, че за да се превърне един навик в начин на живот, са необходими поне 20 дни. Но още преди това време да измине, ще усетите как тялото ви влиза във форма. Така че забравете за всички изтощителни тренировки - просто изкачвайте стълби за тънка талия и добро здраве!

Чрез изкачването на стълби се тренира цялото тяло, като основният акцент е върху мускулите в долната част на тялото. Бедрата и седалището участват активно при подобно упражнение и след първите десетина дни ще се сдобиете със стегнати бедра. При това упражнение от аеробиката осезаемо се намаляват сантиметрите. След него лесно се сдобивате с тънка талия и стегнат корем.

Направените по темата изследвания са категорични, че се изгарят повече калории при изкачване на стълби за 30 минути, отколкото ако трениращият заложи на бягането за същото време.

Бягането е като изкачването на стълби

За всеки 10 изкачени стъпала се изгарят 1 калория (около 25 етажа са необходими за изгарянето на един шоколадов бонбон). При слизане тялото отново е в режим за отслабване. 20 стъпала надолу по стълбите са равни отново на 1 калория. Бъдете внимателни и избягвайте слизането, ако имате проблеми с коленете и глезените.

При слизане натоварването, което реално поемат коленете и глезените, се равнява на 6 пъти собственото ни тегло. Ако имате проблеми със сърцето или затруднено дишане също е необходимо да минете през личния си лекар, за да установите дали подобно натоварване е подходящо за вас.

Тъй като при изкачване на стълби тялото трябва да работи със собствената си тежест, това способства за подобряване плътността на костите и борба с остеопорозата. За да избегнете травми на краката, е необходимо да съобразите височината на токчетата си. Не са рядкост случаите, при които високите токчета са причина за изкълчване или дори счупване на крака.

Всяка физическа активност, към която спада и изкачването на стълби, е свързана с отделяне на ендорфини – хормони на щастието. Кой би отказал малко щастие под формата на добро здраве?

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати