Истински суперхрани

Суперхрани

Все по-често четем, гледаме и слушаме за различи суперхрани. Всъщност терминът е създаден за целите на маркетинга, за да се повишат продажбите на определени продукти.

Въпреки че нито една храна не прави сама по себе си чудеса, има хранителни продукти, които са много полезни. Ето кои вкусотии наистина могат да се окичат с титлата суперхрани, благодарение на богатството си от хранителни вещества и възможните ползи за здравето, които носят.

Зеленолистни зеленчуци

Суперхрани

Популярни зеленолистни са спанакът, марулите, руколата, зелето. Богати са на хранителни вещества, сред които фолати, цинк, калий, магнезий, желязо, витамин С. Те са богат източник на фибри и противовъзпалителни съединения.

Горски плодове

Разпространени представители са ягоди, малини, боровинки, къпини. Те са вкусни и ароматни и са богати на витамини, минерали, антиоксиданти и фибри. Консумацията им влияе добре при сърдечни заболявания и рак, подсилва имунитета и при лечение на храносмилателни нарушения.

Зелен чай

Богат е на антиоксиданти, има силен противовъзпалителен ефект. Освен това помага в борбата с излишните килограми.

Яйца

Суперхрани

Високото им съдържание на холестерол предизвиква спорове. Но яйцата са полезни, защото са богати на витамини В и А, селен, желязо и фосфор. Източник са на висококачествен протеин и на антиоксиданти, предпазващи зрението и здравето на очите. Яйцата заслужено попадат в списъка с най-добрите суперхрани.

Бобови култури

Представители са боб, грах, леща, соя. Богати са на витамини, минерали, фибри и протеини. Могат да предотвратят някои хронични заболявания и да помогнат за загубата на тегло.

Ядки

Богати са на фибри, протеини и полезни за сърцето мазнини. Могат да предпазват от сърдечни заболявания и отслабването. Разпространени ядки са орехи, бадеми, кашу, а сред семената популярни са слънчогледови, тиквени, чия, ленено семе.

Чесън

Суперхрани

Една от истинските суперхрани! Богат е на витамини С и В6, манган, селен и фибри. Подпомага имунитета, понижава кръвното налягане, както и риска от сърдечни заболявания и някои видове рак.

Джинджифил

Ароматният корен помага при гадене, болка и хронични възпаления, освен това може да намали риска от хронични заболявания като деменция, сърдечни проблеми и някои видове рак.

Авокадо

Богато е на фибри, витамини, минерали и здравословни мазнини. Може да намали риска от диабет, сърдечни заболявания и метаболитен синдром.

Сладки картофи

Суперхрани

Те са истински суперхрани. Съдържат витамини А и С, калий и фибри. Източник са на каротеноиди, които имат силни антиоксидантни свойства.

Сьомга

Тази риба е богата на омега-3 мастни киселини, протеини, витамини В, калий и селен. Въпреки това ограничете консумацията до две порции седмично, заради риска от замърсяване от околната среда.

Водорасли

Съдържат витамин К, фолиева киселина, йод и фибри. Източник са на уникални биоактивни съединения, имащи антиоксидантни ефекти.

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари