Великите дизайнери: Ралф Лорен

Ралф Лорен

Ралф Лорен е роден през 14 октомври 1939 година в еврейско семейство на имигранти от Беларус - Фрайдл и Франк Лифшиц. Истинското му име е Ралф Руебен Лифшиц. Когато става на 16 Ралф и братята му сменят фамилията си от Лифшиц на Лорън. Израства в Бронкс с тримата си по-големи братя, отгледани от майка си.

Лорън се интересува от мода още от най-ранна възраст. Той е бил изключително внимателен към външния си вид и е продавал вратовръзки на съучениците си, за да спестява за маркови костюми.

Въпреки, че е можел да намери дрехите на по-ниска цена, той е държал да изглежда стилно в скъпите си дрехи и е успял да се облича добре още от 12-годишна възраст. Докато е в гимназията „Dewitt Clinton” в Ню Йорк, работи почасово в големи магазини за дрехи.

В края на 50-те години той завършва бизнес науки в Ню Йорк, посещавайки вечерните курсове, а през деня работи като продавач на модни стоки в “Брукс Брадърс”. В началото на 60-те той продава дрехи и в небезизвестния магазин “Блумингдейл”. Впоследствие става представител на вратовръзки “Бейстън”, а през 1967 година започва да прави дизайн на вратовръзки.

Успява да склони фирмата за производство на мъжко облекло “Бо Брумел” да пусне негова линия луксозни вратовръзки с името “Поло”.

Дизайнер Ралф Лорен

Те се продавали на доста по-висока цена от обичайното и притежателите им имали възможността да се насладят на усещането, че не купуват просто някакъв аксесоар, а че се снабдяват със специален статус – статус на лукс, успех, високопоставеност в обществото.

След успеха, който пожънал с вратовръзките, на Ралф Лорен не му оставало нищо друго освен да започне да създава ризи и костюми за мъже.

Така, през 1968 година той започва своя самостоятелен моден бизнес, който ще го отведе до върховете в тази професия и ще превърне името му в синоним на модна империя. През 1972 година регистрира марката “Ралф Лорен” за дамска линия облекла, изработени най-вече от туид и памук, както и от кашмир.

Неговият усет за бизнес, способността му да е преди всички, да предложи своите продукти на всяка цена, въпреки неуспехите през първите години, е това, което прави компанията му да струва 1 млрд. долара.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 2
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати