Какво е дневното меню на бившата номер 1 в тениса Винъс Уилямс?

Какво е дневното меню на бившата номер 1 в тениса Винъс Уилямс?
Снимка: Jimmie48 Photography / Shutterstock.com

Макар и винаги да е била в сянката на своята по-известна и по-успешна сестра Серина Уилямс, Винъс си остава една от най-добрите тенисистки за последните две десетилетия. 39-годишната американка е втора във вечната ранглиста по общ брой спечелени средства от наградни фондове със своите зашеметяващи над 41 милиона долара. Освен чиста доза талант обаче, зад сериозните успехи на Винъс Уилямс стоят многобройни тежки тренировки и правилен хранителен режим.

А след като по време на Ю Ес Оупън през 2011-та се разбра, че по-голямата от сестрите Уилямс страда от автоимунно заболяване, се наложи тя да промени коренно своята диета. И ето какво точно консумира бившата номер 1 всеки ден за да поддържа страхотната си форма и същевременно да се бори със своето заболяване.

На Закуска

Самата Винъс си признава, че й е трудно да приема твърда храна рано сутрин, затова тя залага на протеинови смутита, сокове съдържащи зеленолистни зеленчуци или някакъв плод. Тук фокуса е върху по-леката храна, която да е лесна за прием, но също толкова хранителна и полезна, както твърдата такава.

В протеиновото смути например има високо съдържание на белтъчини, които са така важни за възстановяването на мускулите след тежка тренировка или тенис мач. Фрешовете съдържащи зеленолистни зеленчуци пък са богати на нутриенти, включително витамини и минерали, които са така ценни за организма. От гледна точка на плодове пък Винъс Уилямс обича нектарини и грозде, които предоставят антиоксидантна защита и някои важни витамини, като витамин Ц и К.

На Обяд

Обяда на носителката на седем титли от големия шлем е по-сериозен, особено в зависимост от това дали тя желае по-засищаща храна. Обикновено обаче обяда на Винъс се състои от салата с леща и кино, както и ягодов млечен шейк с допълнително протеин на прах в него. Именно с такива храни Уилямс ще се надява на добро представяне по време на Ю Ес Оупън 2019, като Винъс е с коефициент от 41.00 за краен успех, според конкретните тенис залагания. Винъс споделя, че преди мач е прекалено нервна, за да си позволи да похапне нещо, но ако някога реши да го направи, то нейният избор ще е комбо между протеини и въглихидрати като пуешка наденица с гарнитура от печени картофи.

Но именно когато бившата номер 1 в схемата при жените има нужда от допълнителни калории и енергия по време на тежките турнири от големия шлем, тя се спира и на далеч по-засищащи храни. Така например тя похапва сладки картофи, зелен фасул, зеле и спагети от елда. Ако пък Уилямс наистина има нужда от повечко енергия, нейния обяд се състои от кафяв ориз, боб и гриловани скариди.

На Вечеря

Вечерята на 39-годишната Уилямс пък варира в зависимост от това къде се намира и дали има възможност да си приготви нещо полезно и вкусно. Някои пъти тя залага на салата микс от зеленолистни зеленчуци, домати и дресинг "Цезар", която й доставя нужното количество нутриенти и антиоксиданти за да бъде в оптимална спортна форма. Именно такива храни пък несъмнено стоят зад успехите на Винъс, която през 2017-та, на 36-годишна възраст успя да достигне до втория си финал на Аустрелиън Оупън.

Безспорния победител в диетата на американката, когато говорим за вечеря обаче е салата от пилешки гърди, маруля, пресен джинджифил, чушки, портокал, лимон и чесън. Това е една истинска витаминна бомба, като освен това тези храни доставят на организма и не малко количества важни минерали и антиоксиданти.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати