ezine.bg»Съвети»Какво да направя, за да произвеждам повече серотонин?

Какво да направя, за да произвеждам повече серотонин?

Какво да направя, за да произвеждам повече серотонин?

Серотонинът е хормонът на щастието, а когато намалява, човек започва да бъде преследван от умора и апатия, депресия. И колкото повече от този мозъчен невротрансмитер получава човек, толкова по-комфортно, енергично и по-щастливо се чувства.

Серотонинът може да повиши настроението, да намали болката и да подобри съня. Можете да повишите нивото му с помощта на определени храни, както и чрез други методи, за които можете да прочетете по-долу.

Какви храни съдържат серотонин?

- За да повишите нивата на серотонин, избягвайте прости въглехидрати като бял хляб, бял ориз, обикновени тестени изделия и преработени захарни продукти (бонбони, торти и др.). Наблегнете на сложните въглехидрати в лещата, граха, кафявия ориз, пълнозърнестия хляб и тестените изделия, както и пащърнака, сладките картофи и други нишестени зеленчуци.

- Продукти с кофеин. Не се препоръчва да се консумират продукти, съдържащи кофеин, особено енергийни напитки.

- Здравословни мазнини. Полезните омега-3 мазнини са полезни за повишаване на нивата на серотонин в мозъка, така че може да консумирате рибено масло, сьомга, както и зеленчукови семена и масла (като ленено) и ядки.

- Черен шоколад. Той е изключително полезен за повишаване на серотонина, както и на ендорфините, тъй като съдържа голямо количество какао.

Повишаване на серотонина чрез други средства

- Спорт. В резултат на физическата активност се увеличава триптофанът. Най-важното е да спортувате с удоволствие, а не насила, само тогава ще получите правилния резултат. Ако няма възможност за спорт, тогава поне отделете време поне за ходене всеки ден по един час. Това не само ще помогне за изгарянето на излишните калории, но и ефективно ще повиши нивото на триптофан и серотонин.

- Слънчева светлина. Проучванията показват, че слънцето има благоприятен ефект върху синтеза на серотонин.

- Масаж. Масажът премахва умората, релаксира, намалява стреса и повишава нивата на серотонин.

- Борете се със стреса. Стресът води до намаляване на серотонина. Ако стресът се случва систематично, тогава съществува заплаха тялото просто да спре да произвежда хормона. Затова трябва да се опитате да избягвате стресови ситуации и да се справяте с тях по здравословни начини.

- Щастливи спомени. Те помагат да се повиши нивото на серотонина. Ако не можете да се потопите в себе си и да си спомните нещо хубаво, можете просто да поговорите със семейството си или да разгледате семеен албум.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

4
Общо гласували: 1
50
41
30
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати