Идеята, че върху дрехите могат да се изписват думи, които описват настроението ни, житейските ни принципи или това, което обичаме, е въведена още през 90-те години на миналия век.
Световните дизайнери обаче показаха, че от тази пролет дрехите с надписи, изразяващо определено послание, ще са основна модна тенденция за сезона.
Надписите ще се носят върху бижутата, тишъртите и дори роклите, като се предлага да подбирате дрехи с фрази, които показват характера ви или идеи, в които вярвате и на които държите.
Големите модни марки демонстрираха, че можем да носим дрехи, върху които е изобразено и любимата ни храна или питие.
Логоманията от тази пролет няма граници и някои от дизайнерите изразиха чрез надписите върху дрехите лайтмотива на цялата си колекция.
Колекцията на Кристофър Кейн например беше вдъхновена от учебниците по биология и върху суитчърите на дизайнера масово бяха изписани думите Flower и Petal.
Kenzo, Керъл Лим и Умберто Леон решиха да представят социалната си позиция чрез последната си колекция. Върху тишъртите на дизайнерите беше поместен лозунгът No fish – no nothing, като по този начин заявиха, че трябва да се контролира улова на риба и да се следи за замърсяването на световния океан.
Оригинална беше и идеята на Джеръми Скот, който изписа фразата I`m a mess върху неонов пуловер във всички свои колекции.
Марката Asish от друга страна представи дрехи с логото на Coca Cola в колекцията си. Светещите надписи на дизайнерката Ашиш Гупта бяха върху черни рокли, които за идеални за вечери в клуб.
Сред актуалните принтове за предстоящата пролет ще бъдат и флоралните щампи. Дигиталните цветя правят тоалетите елегантни, свежи и закачливи.
Ръкавът тип 3/4 ще се наложи и през пролетта, а деколтетата ще са в деликатната форма на лодка.
Този сезон атрактивни ще са и принтовете на точки в различни цветове и размери. Точките внасят разнообразие и през последните години са характерни щампи за дрехите независимо от сезона.