Алберта Ферети е една от най-великите италиански дизайнери. Родена е през 1950 година в Католика. През 1968 година открива собствен бутик, наречен Джоли. В него избира да продава облекла на слабо известните тогава дизайнери Джани Версаче, Джорджо Армани, Мариучия Мандели и др. Оттам стартира своята кариера.
Първата си марка дизайнерката сътворява през 1974 година. Ферети я представя в родния си град, където получава невиждано одобрение. Шест години по-късно заедно с брат си Масимо Алберта Ферети основава компанията Aeffe.
Името на компанията идва от инициалите на дизайнерката. Същата година подписва договор с младия тогава дизайнер Енрико Ковери. Едва година след основаването на компанията Алберта Ферети вече организира ревюта в Милано. През 1984 година развива своите две основни линии - Алберта Ферети и Философия.
Кариерата на Ферети върви стремглаво нагоре. През 1989 лансира дънкови облекла с марката Ферети Джинс философия. През 1994-а линията става готово облекло под наименованието Философия от Алберта Ферети.
Паралелно със собствената си дейност дизайнерката произвежда облекла за прочути модни къщи, като Жан-Пол Готие, Франко Москино, Рифат Озбек и Нарцисо Родригес. През 1998 година за Алберта Ферети вече работят 580 души. Годишният ѝ оборот надхвърля 277 млрд. лири.
В началото на века Алберта Ферети подписва лицензионен договор с Проктър и Гембъл за марка парфюми. Times of London я определя като една от най-успелите личности в Италия. През всичките си периоди на развитие получава множество призове и награди, като най-значимата сред тях е наградата за най-успешна дама-предприемач на италианския регион Емилия-Романя.
Почитателите на творчеството ѝ смятат, че то е плод на естетическите възгледи на Алберта Ферети за красотата и елегантността в модния дизайн. Те издават философията на силна жена с ярко изразен характер. Не в един момент великата дизайенерка е отхвърляла модата, която се опитва да манипулира жените.
Самата тя споделя, че когато модата започва да третира хората като живи същества, а не като пасивни обекти, настъпва нормалността. Именно този реализъм и уважение към потребностите на жените я прави един от най-успешните и търсени дизайнери някога.