Изказванията на куп известни бизнесмени и мениджъри в различни сфери са известни като законите на Мърфи в областта на икономиката. Те са концентрирано изображение на наблюдения и изводи от деловия свят.
Всяко от тях е кръстено на създателя си. Законът на О’Брайън: „Нищо не се прави по разумни причини”. „Бръсначът на Хелтън”: „Не търсете зла умисъл в нещо, което е обяснимо с глупостта на хората”.
„Първи постулат на Пардо”: „Всичко, което е хубаво в този живот, или е незаконно, или е неморално, или води до затлъстяване”. „Закон за управлението на Уелингтън”: „Този, който обича салам и уважава закона, не трябва да вижда как се прави и едното, и другото”.
Уотъргейският принцип: „За корупцията в правителството винаги се съобщава в минало време”. Правило на Готлиб: „Ако началникът се опитва да направи впечатление пред подчинените си с познаване на детайлите, той губи далечната цел.
Първо правило за непълноценност на началника: "Никога не показвайте пред началника си, че вие сте по-умни от него”. Закон на Майлс: „Гледната точка зависи от мястото, където се намирате.”
Закон на Пфайфър: „Никога не взимайте решение сами, ако можете да накарате да го вземе друг.” Закон за изходните данни на Спенсър: „Всеки може да вземе решение, ако има информация за проблема. Добрият ръководител взема решение при липсата на информация. Идеалният ръководител действа в абсолютно неведение.
Закон на Конвей: „Във всяка фирма винаги ще се намери човек, който знае какво става всъщност. Точно той трябва да бъде незабавно уволнен”. Закон на Кушнер: „Шансовете за изпълнението на една работа са обратно пропорционални на броя на хората, които трябва да го направят по задължение”.
Правило на Финегъл: „Работата в екип е много важна. Тя позволява да се прехвърля вината на някой друг”. Закон на търсенето на Хърдин: „Когато търсите нещо, започнете от най-неподходящото място”.
Закон на Хлайд: „Решението на сложна задача поверете на най-мързеливия: той ще открие най-лесния начин”. Теорема за небрежността на Брахмън: „Колкото повече сте инвестирали в един план, толкова по-малко шансове имате да се откажете от него. Колкото е по-висок престижът на създателите на плана, толкова по-малко шансове има за отмяната му”.
Първи закон на Мърфи: „Ако могат да се случат няколко неприятности, това става във възможно най-неблагоприятната последователност.”. Закон на Фарндсик: „След обрат на събитията от лошо към по-лошо цикълът се повтаря отново”. Трети закон на Мърфи: „Ако някоя неприятност може да се случи, тя ще се случи”.