Ezine.bg»Статии»Любопитно»Как да разрешаваме конфликти на работа?

Как да разрешаваме конфликти на работа?

РалицаРалица
Новак
157
Конфликти на работа

Търканията и неразбирателствата на работното място могат да бъдат стресови и непродуктивни за всички на работното място. Научете се как да намерите правилния подход към човека, с когото спорите, за да разрешите напрегнатата ситуация. Следвайте тези стъпки, за да избегнете неловките моменти в работата.

1. Решете дали действително искате да се конфронтирате с човека, който ви притеснява. В повечето случаи е по-добре да изкрарате наяве притеснянията и неспокойствата си, от колкото те да тлеят във вас.

2. Говорете на колегата си спокойно, учтиво и разумно. Фокусирайте се върху ситуацията и фактите, избягвайте клюките и личните нападки.

3. Внимавайте да не издавате враждебност с позата, изражението на лицето или тона ви. Бъдете категорични, без да бъдете агресивни.

4. Изслушвайте се внимателно. Опитайте се да разберете какво действително иска да ви каже. Уверете се, че разбирате неговата/ нейната позиция.

Работохолизъм

5. Демоснтрирайте интерес към това, което изрича колегата ви. Вие може да изслушате идеите му/й, без да е задължително да се съгласявате с тях или да ги поощрявате. За подобряване на комуникацията можете да използвате израза: „Разбирам, че се чувстваш по този начин. Но ето как аз се чувствам...“ Задължително се опитайте да разберете и двете позиции.

6. Изкажете и обяснете ясно какво точно желаете, наблегнете на положителните страни и последствия. Стремете се да сте гъвкави.

7. Говорете с началника си, ако проблемите с конфликтния ви колега сериозно ви притесняват, но избягвайте оплакването.

Общувайте с проблемните личности на работното място, опитавайки се да разберете какво точно мотивира поведението и постъпките им. След което се стремете поне за малко да влезете в тяхната „кожа“ и така да изпълнявате задълженията си. Веднъж усетили и разбрали защо хората вършат това или онова, ще ви бъде възможно да взаимодействате с колегите си по-ефективно.

Ако имате колеги, които постоянно се оплакват, избягвайте да се държите твърде разбирателно и състрадателно, ако усещате, че мрънканията им са неоснователни. Вместо това подхванете въпросът какви действия бу предприел конкретният човек, за да промени неудобната ситуация. Категорично ги запитайте какво точно искат.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest