Ежегодно в света се произвеждат няколко милиона презервативи.
Но не всички граждани на планетата осъзнават нуждата от ползването на кондоми. И тук на помощ идва рекламата, чиято задача е да подскаже на хората защо трябва да ползват "предпазители".
Най-известната реклама на презервативи е на белгийските Zazoo Condoms.
В течение на 30 секунди момченце крещи в супермаркета и убеждава баща си да му купи бонбони. На края на рекламата се появява лаконичен надпис "Използвайте презервативи! ". С намека, че ако бе поставил гумички нямаше кой да го врънка за бонбонки.
Клипът обаче е забранен за излъчване още през 2004 година, след като е обявен за "некоректен". До наши дни над 18 милиона потребите са гледали клипчето в YouTube.
Друга запомняща се реклама е на японските Sagami Original. Производителите рекламират продукта си, че е най-тънкият в света - 0.02 мм.
Рекламата е снимана в продължение на 2 месеца. Сюжетът е прост: момче и момиче тръгнат на среща, а разстоянието помежду им е 1 199 992 029 мм (1200 км). Постепенно то се съкращава и достига до 0.02.
Преди три години бомбата взриви рекламата на американските кондоми Trojan. Пред екипа на компанията стоеше нелека задача - да убеди американците, че удоволствие се получава и с латексовите предпазители. В момента САЩ са в тройката на лидерите по количество заболявания, предавани по полов път.
Във видеото снимаха свине, като по този начин намека бе янките да не се държат като свине в леглото и да използват кондоми. Логото на компаният бе "Evolve! " - "Еволюирай".