Какво би се случило, ако човек няма достъп до социалната мрежа? И как би се преживял фактът да не може да посещава Фейсбук?
Това се опитва да разбере една холандска неправителствена организация, чиято инициатива е да откаже хората от Фейсбук за 99 дни.
Наричайки своята кампания 99 дни на свобода, създателите целят да разберат как това ще се отрази на хората.
Последни проучвания посочват, че регистрираните потребители в социалната мрежа наброяват 1.2 милиарда души, които дневно прекарват на страницата около 17 минути.
С тази кампания най-малкото, което ще се постигне, е 1683 минути или 28 часа спестено време за период от 99 дни.
Идеята на директорите на тази нестопанска организация е тези спестени часове да бъдат използвани за научаване на нови умения, не свързани с която и да е социална мрежа.
Оказва се, че много хора са заинтригувани от инициативата, като близо 15 000 души са се включили до момента. Те трябва да регистрират участието си, което автоматично ще посочи на личната им Фейсбук страница, че ще отсъстват за 99 дни.
Единственото условие е всеки доброволец да попълва анкета, въз основа на която ще се базират резултатите.
Смелата инициатива ще покаже как социалните мрежи въздействат на човека, на неговата психика и ще бъде ли той по-щастлив без тях.