Модният дизайн, който създава Томи Хилфигер, носи новаторство, усет за промени и нагласите на новото поколение. Емблематичният творец е роден през 1952 година в Елмира, щата Ню Йорк в семейство на бижутер и медицинска сестра.
Макар страстта към модата да не е заложена в кръвта на Томи, бизнес усетът определено е. Ненавършил още 18 години, той започва да върти бизнес с дрехи. Тогава дава всичките си спестявания, които не са повече от 100-200 долара, за да купи няколко чифта джинси на едро.
Започва да ги продава на дребно и така с печалбата купува нови дрехи. Упоритостта му е вдъхновяваща, тъй като се занимава с това докато не открие собствен магазин. Също така – преди да открие бутик, работи като продавач, а по-късно и като асистент-дизайнер в Манхатън.
Същинският пробив на Томи Хилфигер в модния бизнес става в средата на 80-те години на ХХ век и е свързан с помощта на Мохан Мурджани – индийски предприемач, постигнал сериозни успехи в модната индустрия в Хонг Конг.
Именно на него дизайнерът трябва да е благодарен, защото успоредно с производството и дистрибуцията на спортни облекла, той имал големи амбиции и в сферата на маркетинга и рекламата.
Мурджани е този, който подсказва на Томи Хилфигер идеята за разгръщането на гигантска рекламна кампания и поставянето на дизайнера сред фаворитите на американските създатели на мъжка мода.
Само за няколко години Томи променя, усъвършенства и разнообразява спортните и всекидневни облекла. Интересува се непрекъснато от живота на улицата, от страстите и интересите на подрастващите.
Той е и първият известен американски дизайнер, който отделя толкова голямо влияние на уличния градски стил, на всекидневната култура на обличане на тъмнокожите, на представителите на „латино културата“ и на младежите от крайните квартали.
В списъка на знаменитостите, които обичат стила на Хилфигер, са не само известни хора, но и деца на звезди. Сред феновете на Томи се нареждат и редица рапъри, спортни звезди, певци и музиканти – най-вече от сферата на поп и рок музиката.
Прочутата автомобилна марка „Ферари” също е сред клиентите на дизайнера. Преди време той създаде униформите на нейните технически екипи и по този начин затвърди впечатлението за творец, който успешно се изявява в различни сфери на дизайна.