Ezine.bg»Статии»Любопитно»Мотивация»Спрете да бъдете мърльо! Подредете живота си с тези съвети

Спрете да бъдете мърльо! Подредете живота си с тези съвети

Пламена M.Пламена M.
Джедай
6k
Хаос

Рано или късно всеки от нас започва да мечтае животът му да е добре организиран и подреден. Това ни помага да сме по-спокойни за бъдещето си. За да постигнем тази така бленувана организираност, е добре да следваме няколко основни правила. Ето кои са те:

Винаги мийте чинията си. След като се нахраните, измийте съдовете и приборите си. Ако в мивката има други, почистете и тях.

Винаги чисти подове. Масите, бюрата, под – те винаги трябва да са чисти. Ако наоколо е разхвърляно, почистете и подредете, като започнете от пода.

Почиствайте и подреждайте мивката. Винаги, когато сте на мивката в банята или кухнята, я почиствайте. Ако разполагате с време, подредете нещата около нея.

Началото и края на деня. В началото на работния ден напишете 3-те важни неща, които задължително трябва да приключите до края на деня. Ако желаете, добавете и второстепенните. Почистете бюрото и поставете листчето на видимо място. В края на деня зачеркнете нещата, които сте свършили. Това ще ви даде невероятно чувство на удовлетворение от свършената работа.

Подредете документите. Ако работите с хартиени или дигитални копия, в края на деня е добре да ги подредите старателно. Почистете бюрото/десктопа и преместете документите в правилните шкафове/папки.

Съботно почистване. В свободния ден отделете час-два за почистване на пространство по избор в дома.

ПОдреждане

Винаги подреждайте бюрото. Когато излизате в почивка, отидете до тоалетна или за чаша вода, вземете нещо от бюрото си и го изхвърлете или върнете на мястото му.

Връщайте нещата на място мимоходом. Когато отивате в другата стая, по пътя си вземете нещо, което трябва да върнете там.

Следвайте правилото едно вътре, две вън. Винаги, когато купувате нещо ново, трябва да изхвърляте или дарите по две подобни на него неща.

Подреждайте дрехите. Когато влизате да се къпете, по пътя към банята хвърлете дрехите в коша за пране. Често се оглеждайте за дрехи, които може да подредите.

Поставете граници. Не позволявайте да се превърнете във вещоман. Много по-удобно е да се ограничите до притежанието на 30 книги или 30 дрехи. Всеки сам трябва да определи личните си граници, които да подсигурят зоната му на комфорт.

Не отлагайте трудните задачи. Когато получите труден имейл, е много по-лесно да се опитате да отговорите веднага, отколкото да го оставите за по-късно. Друг вариант е да го включите в списъка със задължителните за свършване неща за деня.

Почистете пощата си. Прочистете стотиците непрочетени имейли. Изтрийте ненужните, архивирайте по-важните и ги разпределете в папки. Отговорете на най-важните.

Дом

Списък с покупки. Направете си списък с нещата, които искате да си купите в следващите 30 дни. През периода не купувайте нищо странично. Ако до края на 30-те дни не сте купили нещо от списъка, се замислете дали наистина ви е необходимо.

Сложете дрехите си в кутии. Преместете кутиите в килер. Вадете само тези, които наистина ви трябват и ще носите. Така след месец ще прецените кое ви е наистина необходимо и кое може да дарите.

Бек ъп. За хората, работещи с компютър, е най-добре да си направят бек ъп. Така никога няма да загубите ценната за вас информация.

Всяко от тези правила улеснява живота ви. Всяка седмица се фокусирайте върху едно от тях. Ако ви помага – запазете го, ако ли не – опитайте друго. Всеки понеделник отчитайте доколко животът ви е станал по-организиран и подреден.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest