Последната реклама на модния гигант Gucci бе забранена за излъчване във Великобритания заради кадър на модел, който изглежда неестествено слаб в сравнение със стандартите за тегло.
В рекламния клип момичето е заснето, докато танцува, облечено в рокля с геометрични фигури на фона на стена от флорални мотиви.
Рекламата бе свалена от британския регулаторен орган Advertising Standards Authority, който в официалното си становище заяви, че модната марка е постъпила безотговорно, назначавайки модел, който изглежда нездравословно слаб.
Твърди се още, че начинът, по който е заснето момичето, удължава талията ѝ, за да изглежда много по-малка от нормалните размери.
Клипът се заснет от Глен Лъчфорд, а от Gucci накрая се съгласиха да изрежат проблемния кадър с модела, чиято визия бе определена като обидна за средностатистическата жена.
От модната марка обаче защитиха рекламата си с довода, че неудобният за британците кадър е само част от видео, показващо как млади хора танцуват. Всички от моделите им са слаби, но никъде не се виждат кости и стави, заявяват още от Gucci.
Брандът казва още, че оценката дали един човек е по-слаб или по-пълен е доста субективна.
Решението на Великобритания да цензурира клипа отново извади на дневен ред дебата за слабите модели в индустрията. Много критици обвиняват модата за наложения стандарт за слабо тяло, който милиони жени преследват.
Това е една от най-честите причини за булимията и анорексията, най-вече сред младежите, които идеализират телата на моделите.
По този повод миналата година Франция прие закон за регулиране на теглото на моделите. Държавата забрани на модните агенции да наемат твърде слаби модели за модния подуим и фотосесии.
Преди да започне работа за френска модна къща, моделът е задължен да предостави медицински сертификат, удостоверяващ нормалното тегло. Глобата при нарушение е между 75 000 и 85 000 евро.