За да имаме добри социални взаимодействия е от значения правилното поведение в работната ни среда. Важно е да постигнете подходяща хармония със своите колеги.
Когато имате нов колега в офиса, може в началото да е трудно да се сработите. Повечето хора не обичат промените. Не знаете какъв човек е и дали можете да му се доверите. По-добре е да опитате да изградите добри отношения, за което трябва да положите усилия. Вероятно неговото лично усещане за промяна и съответно напрежение е доста по-силно от вашето.
Представете се. Направете първата крачка. Така новият служител ще се почувства добре дошъл.
Поканете го на обяд. Така ще се опознаете извън официалната работна обстановка и ще можете да го прецените. Може да се окаже, че имате допирни точки и с времето да изградите приятелство. Така и ще работите с лекота заедно.
Предложете помощта си. Нека новият ви колега се почувства комфортно и знае, че ако има въпроси, може да попита вас и да разчита на помощ. Кажете и покажете основните неща, които трябва да знае, за да се ориентира бързо в новата за него среда.
Бъдете отворени към новите хора в офиса. Въпреки че е трудно и понякога отнема време да се сближите с нов човек, това може да се окаже важно. Най-малкото ще имате по-добра работна атмосфера, ако сте в хармонични отношения с колегите си. Винаги доброто отношение е ефективна стъпка в кариерата.
Първите впечатления са важни и трайни. Покажете уважение, както и разбиране към новите си колеги. Те ще се обръщат към вас често, докато навлязат в своята работа. Опитайте да не съдите прибързано, за да не сгрешите в преценката си.
Ако новият ви колега се държи студено, дистанцирано и показва нежелание да се сближи с вас, или пък високомерие в професионално отношение, старайте се все пак да бъдете учтиви. Емоционалната реакция вероятно няма да даде добър резултат.
Трябва винаги да опитваме да се държим приятелски, но премерено и с внимание към колегите си. Така ще правим офиса си място приятно за работа, но все пак не позволявайте да ви мислят за наивни или прекалено добри.