Ако сте любители на бирата, следващата идея вероятно много ще ви се допадне. Раздаването на безплатна минерална вода или обяд на служителите, каквато е практиката в някои големи компании, вече изобщо не е актуално. Бирата се оказва много по-плодотворен вариант, според френските вестници „Фигаро” и „Монд”.
Автомати за бира вече има в немалко американски компании. Смята се, че консумацията на пивото може да стимулира работниците и да им позволи да разкрият талантите си. Освен това бирата значително сплотявала колектива. Анализатори дори твърдят, че ако в компанията, в която работите, сервират бира, това ще ви стимулира повече да оставате, ако се наложи и след работно време.
„Арнолд Уърлдуайд” е рекламна агенция в Бостън. Служителите на агенцията вече се радват на автомат за бира. Дори твърдят, че доста често се събират да обсъдят някакви нови идеи около Арни – така са нарекли на галено автомата с пивото.
В Ню Йорк цифровата медия „Триллист” е намерила подобен начин за отмора, забавление и не на последно място – стимулиране на работния процес. Служителите в тази компания са се отдали на заниманието да дегустират различни видове бира, вместо да си пийват от една и съща.
Алкохолният петък пък е добре познат и на служителите от фирмата за съхранение и споделяне на компютърни файлове "Дропбокс”. Всяка седмица се провежда подобна сбирка, която служителите наричат оперативка. На това доста нетрадиционно работно събиране се сервира не само бира, но и по-твърд алкохол като уиски.
В тази далеч по-спокойна от работната атмосфера служителите могат да се опознаят много по-добре и по-лесно, както и да прегледат вече свършената работа. Не на последно място – биха могли да обсъдят и предстоящите им задачи и проекти.
Оказва се, че идеята с автоматите за бира в работна среда се приема и прилага най-вече в технологичните компании. За момента раздаването на пивото е възприето най-добре в Силициевата долина, вероятно защото често там работният ден е доста по-дълъг и натоварен.