Специалисти от Американската педиатрична академия заедно с техни колеги невролози съветват родителите да четат приказки на бебетата си, защото това стимулира мозъчната им дейност.
Според експертите децата трябва да слушат приказки, четени от техните родители, още след раждането им.
Четенето през първите три години стимулира развитието на комуникационните способности при детето, като след време то развива с по-голяма лекота речта си.
Американските педиатри заявяват, че четенето на приказки е ключов момент от развитието на едно дете. Чрез четенето родителите помагат за стимулирането на детския мозък.
Благодарение на това малчуганите развиват езикови умения и придобиват социално-емоционални качества за цял живот.
Това е препоръка и на повечето невролози, които посочват, че най-значителната част от детския мозък се развива именно през първите три години от раждането на едно дете.
От Американската педиатрична академия заявяват, че все по-малко родители четат приказки на невръстните си деца, с което влияят негативно на тяхното развитие.
Експертите се обединяват около тезата, че именно през приказките детето ви може да израсне като жизнерадостен и уверен човек, тъй като чрез художествената литература може да коригирате нежеланото поведение, като възпитавате детето си с приказки, които показват различни житейски ситуации.
Чрез приказките децата научават житейски съвети, така че да могат да ги разберат. Самото четене от родителите също е важен момент, тъй като децата запомнят мимиките и жестовете, докато възрастните четат.
„Когато майката се зарадва на прелитаща пеперуда, детето разбира, че това е нещо хубаво, след което и то се радва на насекомото“ – заявяват специалистите.
Приказките могат да помогнат на детето да се справи със своите страхове, защото то несъзнателно търси връзка между измисления свят със своя собствен живот и по този начин да намира изход от житейски ситуации.
Психолозите заявяват че любимите приказки и приказни герой на децата говорят много за тяхното поведение.