Емпатията или съчувствието представлява способността на човек да съпреживява мислите, чувствата и емоциите на околните. Силно съпричастните хора в детството си не понасят силни шумове и миризми, дразнят се от ярка светлина и често имат нужда да остават сами. Когато пораснат, често им се случва напълно непознати да изливат душата си пред тях, търсейки подкрепа.
Колкото по-силно е изразена вашата емпатия, толкова по-добри предприемачи сте. Въпреки че битува мнението, че да си емпат, е минус, що се отнася до бизнес, заради чувствителността, която съпътства съпричастността, това не е точно така.
Ето защо емпатите са най-добрите предприемачи:
Влиза в главата на клиента
Когато вашата емпатия е силно изразена, то много бързо усещате какво иска човекът срещу вас и от какво има нужда. Това е ценно качество, което ви поставя едно стъпало над стандартното ниво.
Лесно се отегчават
Емпатите се отегчават лесно. Това обаче не е със сигурност нещо лошо. Те са склонни да се фокусирате върху дейности, стимулиращи креативността и творческата страст. Когато се отегчат от дейността, която практикуват, за тях е ясно, че това просто не е тяхното поприще. Това в крайна сметка ги води до намирането на ниша, която ще им доставя истинско удоволствие и ще я вършат със страст.
Силно изразена интуиция
Емпатите имат силно изразена интуиция, която в повечето пъти ги води към най-добрите решения. Те дори могат да предвиждат бъдещето – нещо крайно полезно в бизнеса.
Усещат лъжата
Емпатът може да влезе в обувките на всеки – на новия служител срещу тях, потенциалния бизнес партньор и изобщо - - на всички. Само по изражението, жестовете и дори гласа те могат да преценят коя информация е достоверна и коя – не.
Съсредоточават се лесно
Емпатите имат вродена способност да се справят с много повече задачи наведнъж. Освен това им е много по-лесно да се съсредоточат върху конкретна задача от конкурентите си. Съчувстващите хора много по-често се издигат и сами са си шефове. Те лесно създават собствен график, стоят настрани от хаоса и стреса и в крайна сметка са много по-добри от останалите във всичко, което правят.
Изслушват екипа си
Съпричастните хора слушат внимателно. Те се интересуват живо от мнението на всеки един човек в екипа си. Когато искат да получат дадена информация, те знаят как да зададат въпроса си. Изслушването на хората е най-сигурният начин за спечелване на доверие и уважение.