Ezine.bg»Статии»Мода»Модни Тенденции»Диор и Гучи забраняват слабите манекенки

Диор и Гучи забраняват слабите манекенки

Пламена M.Пламена M.
Джедай
6k
Модел на Гучи
Снимка: theguardian.com
Магнитни стелки за акупресура
Препоръчано за теб:
Магнитни стелки за акупресура
13.00 лв.

Диор и Гучи – две от най-големите модни империи решиха да спрат със слабите манекенки. Те приеха нова харта, с която ще се ограничи създаването на лоши модели за подражание.

На дизайнерите вече е забранено да използват манекенки под 16 години. Те нямат право и да наемат прекалено слаби момичета.

Решението е на френските корпорации Kering и LVMH. Тяхно притежание са известните брандове Диор, Гучи, Ив Сен Лоран и Луи Вюитон.

Новите правила бяха приети в едно от най-важните събития в браншовия календар - Седмицата на модата в Ню Йорк. Хартата с новите мерки цели да предпази моделите от най-страшната болест – анорексията, и това да следват образци, с които да принуждават жените да им подражават. Прекалено слабите модели отдавна се приемат за виновни за подтикване към най-различни хранителни разстройства.

Според новия правилник във висшата мода се забранява наемането на модели, които носят дрехи под размер 34 за жени и под 44 за мъже. Абсолютно се забранява наемането на модели под 16 години, дори родителите да са дали съгласие за участие на детето си в ревюта и фотосесии.

Хартата с правилата съответства на закон, приет във Франция още преди 2 години. Той ограничава наемането на прекалено слаби момичета в модната индустрия и предвижда до шест месеца затвор за нарушителите. Освен това те подлежат на глоби, достигащи до 75 хиляди евро. До момента обаче малко дизайнерски компании го спазваха. Днес едни от гигантите в бранша показват, че промяната е възможна и обещават тя да не остане само на хартия.

Още един приет от френското правителство през 2015-та година закон влезе в сила тази година. С него моделите се задължават да имат медицинско удостоверение, че теглото им не е под здравословното.

Удостоверенията на най-красивите хора на планетата трябва да са издадени до 6 месеца преди събитието, в което участват. В противен случай марките не трябва да се съгласяват да работят с тях.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest