Ezine.bg»Статии»Мода»Модни Икони»Великите дизайнери: Гучио Гучи

Великите дизайнери: Гучио Гучи

Гучи
Магнитни стелки за акупресура
Препоръчано за теб:
Магнитни стелки за акупресура
13.00 лв.

Да разглеждаме Гучи като един човек е малко или много грешно, защото компанията е основана от един човек, но развивана в продължение на десетилетията от различни членове на маститата фамилия.

Днес Gucci е интернационална водеща компания, която има богат асортимент от най-различни модни аксесоари, дрехи, часовници, бижута, парфюми и козметика.

Но много преди марката да стане това, което е днес, някъде към началото на 1921 година, когато бива основана от Гучио Гучи, фирмата е абсолютно неизвестна и съвсем няма изгледи да се превърне в модната империя, която диктува световните тенденции.

През началото на своят живот младият имигрант Гучио Гучи първо пребивава във Франция, а след това и в Лондон, Англия и се издържа като портиер в едни от популярните тогава хотели. Той бива силно впечатлен от луксозния живот на заможните посетители и най-вече от техните елегантни кожени куфари.

През 1902 г. основателят на фамилията Гучио Гучи се връща от тригодишно чиракуване в Лондон и наема малък магазин във Флоренция. В края на миналия век в наетия от него магазин Гучи работи върху кожата – чанти, куфари, дисаги, кресла, ръкавици. През 1992 г. Гучио Гучи отваря магазин за кожени изделия и аксесоари, а през 1947 г. фамилията има 14 магазина и 46 бутика из Европа и Америка.

В началото на 60-те години на миналия век Gucci започва да създава и дрехи, а през 1966 година специален шал с флорални мотиви е изработен за Грейс Кели - Принцесата на Монако.

Както при повечето италиански империи за луксозни стоки, Gucci също е семейно управлявана. В последвалите десетилетия към Гучио се присъединили и синовете му Родолфо, Алдо, Уго и Васко, които намерили евтин заместител на кожата под формата на щамповани ленени платна и създали логото на Gucci, което познаваме и до днес.

Днес в Тоскана, Флоренция, съществува музей, простиращ се на площ от 1715 кв.м., в който посетителите могат да се любуват на последните колекции, създадена от модната империя, а освен това имат възможността и да се запознаят с развитието и историята на марката.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest