Един от най-креативните и важни аспекти в управлението на магазин е менажирането на визуалните елементи, които следва да привличат клиентите. В условията на жестока конкуренция, за да оцелее, всеки търговец, трябва да се стреми да е иновативен и уникален, за да се отличи от другите и да стане разпознаваем. Един от основните начини за постигане на това е подреждането на витрината на магазина.
Преди да започнете да подреждате витрината, важно е да си спомните, че това ще бъде едно от първите неща, които хората виждат от другата страна на улицата. Тя ще е нещото, което ви рекламира и привлича хората, а това ще осигури клиенти, средства и съответно оцеляването на магазина ви. Точно и затова не трябва да подценявате и претупвате работата си.
Според повечето експерти не бива просто да излагате продуктите, които продавате, колкото и добре да са подредени, а витрината на магазина следва да е подчинена на определена тема.
Можете да изберете темите според големите празници през годината /Свети Валентин, Ден на жената, Коледа, Нова година и др./, когато има и пик в продажбите.
Витрината трябва да разказва история, не просто на нея да има коледни чорапи, гирлянди, тикви за Хелоуин или великденски яйца. Колкото по-интересна и хващаща окото е вашата витрина, толкова повече това ще се отрази на оборота ви.
Едно от нещата, които трябва да се постараете, е витрината ви да е позиционирана добре, да има хубав и чист прозорец и към нея да има добър изглед от улицата. Следете къде е позиционирана витрината спрямо нивото на очите на преминаващите по улицата, колко от нея ясно се вижда и на какво разстояние е най-добрият изглед към нея. Знаейки вече това, създайте фокусна точка на витрината или по-точно слагайте най-важните си продукти на най-видимите места.
Старайте се витрината да е различна всяка седмица или поне всеки месец. Вниманието на днешните клиенти е мимолетно. Те свикват с витрината на магазина ви, минавайки покрай нея всеки ден, и престават да ѝ обръщат внимание. Не е нужно да правите грандиозни промени, можете просто да промените цветовете.
Старайте се също така да сте скандални в добрия смисъл на думата. Поставете неща на витрината, които привличат внимание. Можете например да поставите странни на вид манекени, да поставяте пожелания за клиентите на витрината или весели послания. Ако видите клиентите да снимат витрината ви със смартфоните си, когато преминават покрай нея, знайте, че сте успели.