Ezine.bg»Статии»Любопитно»Мотивация»Чувството за ритъм развива езиковите умения

Чувството за ритъм развива езиковите умения

Антония Р.Антония Р.
Джедай
3k
Ритъм

Учени от Северозападния университет в Илинойс установиха, че децата, които свирят на музикален инструмент подобряват езиковите си умения.

Хората с музикален нюх и ритъм научават много по-бързо чужд език за разлика от хората, които нямат ухо за музиката. Това правило не се отнася само за децата, а и за възрастните.

Изследване доказа, че способността да се учат нови езици до голяма степен зависи от чувството за ритъм.

Свирене на Китара

В експеримента на специалистите от Северозападния университет участваха 100 души, предимно деца и юноши. Резултатите показали, че доброволците, които не успели да се справят с езиковите задачи, по-трудно приемали и усещали музикалния ритъм.

Според ръководителят на проучването - американският невролог Нина Краус, чувството за ритъм помага на децата да се фокусират, а това умение влияе и при изучаването на чужди езици.

Според британските учени пеенето също помага при изучаването на чужди езици.

Екипът на д-р Кейти Оувъри доказа, че хората запомнят по-бързо думи и фрази от чужд език, ако ги изпеят. Изпяването на думите и слушането им създават силни връзки между музиката и паметта.

Учене

Друго изследване показа, че слушайки последните поп хитове, учениците подобряват уменията си по математика, химия и биология. До този извод стигна британската клинична психоложка д-р Ема Грей.

Тя пуснала песента на Майли Сайръс - We can't stop на няколко ученици и забелязала, че песента провокирала успокояващо въздействие върху мозъка. Това въздействие помага на човек да се съсредоточи.

Подобен ефект върху учениците е имала и песента на Джъстин Тимбърлейк – Mirrors.

Д-р Ема Грей е установила и, че че студентите, които слушат класическа музика, докато учат, се справят по-добре на изпити по математика.

Това е така, защото мелодията и тоналната гама в класическата музика помага на студентите да учат по-дълго и да задържат повече информация.

Според д-р Грей, за да има ефект от музиката и учащите да подобрят своите умения, трябва да се пускат песни, отразяващи емоциите, които ученикът се опитва да изрази.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest