Наскоро американското списание Entrepreneur публикува чуждите езици освен английския, които всеки успешен трябва да знае. Ето и кои са те:
Испански език
В последното десетилетие Латинска Америка преживя бурен икономически растеж. Това увеличи възможностите за бизнес на този континент до невъобразими размери. Езикът на Сервантес се говори освен в Южна и Централна Америка и в един от азиатските икономически тигри – Филипините. Отделно от това покупателната способност на испаноговорящото малцинство в САЩ се оценява на близо 2 трилиона долара. Допълнителен стимул към изучаването на испанския език е, че той е сравнително лесен за научаване, в сравнение с китайския например.
Португалски език
Първата асоциация, която се прави, когато се чуе за португалския език, е малка Португалия. Това обаче не трябва да обърква предприемчивите бизнесмени. Те не трябва да забравят, че този език се говори и в голяма Бразилия. Латиноамериканската страна се превърна от изоставаща страна от третия свят в една от най-проспериращите икономики в света с милиони възможности за бизнес.
Китайски език
Колкото и да е сложен и неразбираем за всички, живеещи на запад от Хималаите, не трябва да се забравя, че китайският език се говори от една шеста от човечеството. Отделно от това, в годините на дълбока криза в Западна Европа и Северна Америка икономическите показатели на Китай са стабилни, а възможностите за бизнес под Великата китайска стена са буквално безгранични. Икономиката на азиатския пазар е най-бързо развиващата се, а в последните години покупателната способност и вътрешният пазар в страната с бързи темпове достигат и са на път да изпреварят най-големите в момента – американските.
Руският език
Дори и силно засегната икономически от украинската криза, Русия остава водещ фактор в световната икономика. С вътрешен пазар от повече от 180 милиона души, неограничени природни ресурси и развиващ се с все по-бързи темпове ИТ сектор Голямата мечка е желана цел за бизнес. Отделно от това езикът се говори свободно в повечето бивши социалистически републики.
Арабският език
Арабски език се говори на всички континенти. В последните години той се утвърждава като езика на младите, тъй като съставът на арабските общества е предимно от млади. Анализи показват, че това отваря огромни възможности за бизнеса в Интернет, който е слабо развит в арабските страни.
Немският език
Германия остава най-мощната икономика в Европа, европейската производствена машина и една от най-мощните в света. Австрия също е важна.