Ezine.bg»Статии»Любопитно»Миш-Маш»Ежедневните продукти, които не ползваме според идеята на създателите им

Ежедневните продукти, които не ползваме според идеята на създателите им

2 от 4 Снимки
2. Опаковките с балончета
Специфичните найлонови опаковки, покрити с балончета, не са били предназначени за увиване на пратки. Когато са изобретени през 1957 г., те са замислени като 3D тапети. Алфред Филдинг и Марк Шаван запечатали заедно две завеси за душ, като оставили въздушните мехурчета между тях. Опитали се да ги продадат на богати хора, представяйки ги за меки тапети за стени. Никой не ги купил и изобретателите се опитали да ги продадат като изолация. Чак след 1960 година това изобретение намерило предназначението си в опаковането.

Повечето предмети от бита, които запълват лавиците в домовете ни, са проектирани от корпоративни маркетолози и разработчици, които са променили първоначалната идея на продукта, който виждате. Затова може да се запитаме какво би станало, ако тези неща бяха останали верни на визията на своите изобретатели.

Ако можехме да си представим това, то щяхме да използваме предмети от ежедневието си, с които сме свикнали, за много странни и дори налудничави цели.

Често откривателят иска да реши определен проблем, но изобретението му се оказва по-подходящо за друга цел. Такива са и случаите, които ще видите в галерията горе, като се започне от опаковъчните материали с въздушни балончета, мине се през тампоните и се стигне до толкова популярния днес корнфлейкс.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

5
51
40
30
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати