Ezine.bg»Статии»Любопитно»Психология»Как да се справим с агресивен колега

Как да се справим с агресивен колега

ХрисиХриси
Новак
3122
Справяне с агресивен колега

Понякога, на работното място не всичко върви по мед и масло. Особено ако работите в по-голяма компания, много вероятно е сред колегите ви да има такъв, който не е приятелски настроен към вас. За съжаление, трудно се работим в неспокойна обстановка, особено когато агресорът е насочен към вас. Как да се справим с агресивен колега и да не се налага да напускаме офиса.

1. Бройте до 10 преди да му отговорите

Никой не обича да чува, че не върши работата си както трябва, че не става за нищо, че не е добър. В случай че срещу вас има такива нападки, не им отговаряйте. Бройте до 10, помислете и запазете самообладание. Може да отговорите спокойно, да игнорирате, да довършите задачите си, защото знаете, че сте добри и това, което правите ви се отдава.

2. Опитайте с разговор

Ако не успеете да се сдържите, отговорете на своя агресивен колега с възможно най-професионалния си тон. Не правете сцени, бъдете кратки и ясни. На такива хора не бива да се обръща внимание. Отговорете с най-равния си и директен тон.

3. Не го приемайте навътре

Това, че колегата ви е по принцип такъв, не означава, че трябва да се повлияете от характера, думите и действията му. Бъдете убедени в собствената си правота и умения. Не се поддавайте на нападките, бъдете над тези неща.

4. Поискайте директен разговор с колегата си

Справяне с агресивен колега

Вие сте големи, зрели хора и трябва да се разберете като такива. Говорете открито, лице в лице, поискайте причината за поведението му. Опитайте да разрешите спора по компромисен вариант. За агресията и лошото поведение винаги има причина, направете опит да намерите тази, която е подтикнала това отношение към вас. Това е важно при справяне с агресивен колега.

5. Обърнете се към някого

Ако нещата излязат извън контрол и агресорът пречи на работата ви, препоръчително е да се обърнете към останалите си колеги и дори към шефа си. Все пак, той е този, който трябва да разрешава спорове при наличие на такива. Обяснете ситуацията, погледнете професионално на нещата и не се притеснявайте да потърсите подкрепа. При подобен случай не трябва да мълчите и да търпите.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest