ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Здравословно Хранене»Здравословни ползи от алабаш

Здравословни ползи от алабаш

МаринаМарина
Джедай
46818
Алабаш
Диспенсър за напитки Inovagoods - 3.5 литра
Практичен аксесоар за вашия дом:
Диспенсър за напитки Inovagoods - 3.5 литра
79.00 лв.
Виж ››

Алабаш, известен още като немска ряпа, всъщност е зеленчук, чиито предци са дивото зеле и ряпа, и е с Източно Европейски произход. Въпреки че той прилича на корен, всъщност представлява набъбнало стебло, което расте над земята.

Какво знаем за състава на алабаш? Този зеленчук е изключително богат и на витамин С – близо 54 мг на 100 продукт, което го поставя пред карфиола, ягодите, пъпеша, портокалите и грейпфрутите. Алабаш поддържа и имунната система, благодарение на съдържащата се в него аскорбинова киселина.

Така организма се предпазва от злокачествени заболявания до тези на сърцето и кръвоносните съдове. Освен това витамин С подобрява усвояването на желязо и в доставката на витамин Е (витамин на плодовитостта).

Алабаша съдържа и калий, който е важен за регулиране на повишеното артериално налягане, като и увеличава костната минерална плътност. Дори и при лек недостиг се стига до повишено кръвно налягане и нежелание ефекти в организма. Той е свързан и с мускулните и нервни функции и подпомага съхраняването на въглехидратите, които в последствие се използват като гориво за мускулите.

Освен това той е богат на вода и фибри, абсолютно незаменими и ценни съставки. Благодарение на диетичните фибри се подпомага и регулира перисталтиката и се предпазва от заболявания като хемороиди или злокачествени такива.

Салата от алабаш

Той е с ниско съдържание на наситени мазнини и холестерол, което го прави подходящ за консумация от хора със заболявания на сърдечно – съдовата система, както и за профилактика на тези болести.

Като вкус алабашът наподобява ряпата или по – скоро на репичката, но е по–сладък и по–лек. За храна се използват и неговите листа, които, ако се запарят, могат да заменят спанака или зелената салата. А самият зеленчук може да се изяде суров или да се задуши с други продукти, малко сол и чесън.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest