Учени съветват да не подаряваме много подаръци на децата си, защото това може да им окаже лошо влияние и да им попречи в по-късен етап от живота. Според специалисти от университетите в Илинойс и Мисури, затрупването на децата с най-различни подаръци ще има негативно въздействие върху характера на подрастващите.
Учените са категорични, че те ще превърнат децата в материални личности и това може да се окаже причина за проблеми в поведението им в по-късен етап от живота. Това проучване е публикувано във вестник „Дейли мейл“.
Основното предложение на учените е родителите да не използват материални неща, за да възпитават децата си, защото този акт след време може да създаде проблеми на децата. Ръководителят на цялото проучване е Марша Ричис.
Според нея материалните награди в крехка възраст могат да подтикнат децата, когато са вече зрели хора, да продължат да се самонаграждават с материални неща. Това от своя страна може да им създаде сериозни проблеми.
Когато тези деца станат възрастни хора, могат да си изградят неправилна представа за това кое е успех в живота. Учените смятат, че многото подаръци от страна на родителите могат да накарат децата да си мислят, че най-важното в живота са материалните неща.
Освен това хората, които възприемат света по този начин, често са склонни да мислят, че притежаването на някаква вещ ще ги направи много по-атрактивни за околните.
Други проучвания показват още, че хората, които определят себе си или другите според материалните блага, които притежават, са по-склонни да имат проблеми с хазарт, финансови дългове, дори и проблеми със здравето.
И ако някои родители купуват всякакви подаръчета за коледните празници на детето си, жена от Великобритания има за задача да купи по един подарък на всяко от 80-те си внучета, съобщава вестник „Дейли експрес“.
82-годишната Мери Сколи не само купува подарък на всяко внуче, но и надписва персонални коледни картички за всички тях. За да успее навреме да се справи с тази тежка задача, баба Мери започва пазаруването още от месец ноември, пише още изданието.