Родителите са убедени, че агресивните видеоигри увеличават риска децата им да развият агресивно поведение. Някои автори са убедени точно в обратното: видеоигрите и гаджетите всъщност ни правят по-умни. Изследвания публикувани в списание Neuron твърдят, че истина има и в двете мнения.
Основния въпрос, според авторите, е не дали технологиите вредят, а как и по какъв начин могат да променят нашия мозък, така че тези промени да останат за дълго време и също така в каква посока – към добро или лошо.
Някои изводи от изследването са, че конзолите за игра пречат за развиването на навиците за четене и писане при децата. Отклонения при писане се наблюдават при повече от половината деца и като основна причина за възникването им се посочват именно видеоигрите.
Екшън видеоигрите пък могат да развиват чудесни умения за бързи и своевременни реакции, а и спомагат за развиване на управленчески навици. Спомагат за контрола на вниманието, помагат на играчите да се учат да избират между различни алтернативни варианти, подобряват краткотрайната зрителна памет и спомагат да бързото превключване на вниманието.
Използвайки резултатите от изследванията се търсят нови начини за тяхното приложение. НАСА дори разработва методи, при които чрез различни игри се преодолява дефицита на внимание при деца.
Телевизионните игри служат и за развлечение и за образоване. Много изследвания са показали, че предаването „Улица Сезам” подобрява езиковите навици и способностите за изчисляване, докато „сапунките” намаляват езиковите възможности на децата в ранна възраст.
Както става ясно от резултатите, които показват изследванията, много от образователните игри, използвани от образователните институции не оказват положително влияние върху децата и не постигат очакваните резултати. А съвсем малко от дидактичните игри оказват влияние върху областите свързани с математическото образование.