Начините, по които цветовете влияят върху човешката психика, отдавна се разучават от учените. Има багри, които ни карат да се отпуснем, други предизвикат у нас определени емоции, а трети ни карат да сме по-активни в пазаруването.
Сред багрите, които могат да пробудят шопинг маника в нас, определено е светлосиният цвят. Той разпалва желанието за нова покупка както при представителите на силния пол, така и при дамите, твърдят психолози.
Има обаче и такива цветове, които въздействат различно на двата пола. Така например е лилавият цвят, при вида на който само жените изявяват по-голямо желание да се сдобият с някой нов артикул. При мъжете пък това е зеленият цвят. По подобен начин при дамите влияят още розовите багри, а при мъжете – черните.
Не бива обаче да подценяваме и влиянието на останалите цветове. Бялото и сивото ни действат успокояващо, а ярките цветове като оранжево, червено и жълто ни правят по-решителни и изпълнени с енергия.
Тюркоазът, тъмнозеленото и синьото ни карат да се чувстваме по-сигурни. Обикновено различните марки си служат с тях, за да вдъхват продуктите им повече доверие у потребителите.
Цветовете като златисто, кафеникаво и лилаво имат подобен ефект върху купувачите, но и същевременно оставят усещането за аристократизъм. Те са сред любимите на компаниите, които са ангажирани с разпространение на по-скъпи продукти.