Преди да вземете решение, задайте си тези въпроси!

1 от 4 Снимки

1. Ако сте гладни


Когато кръвната захар е ниска, това води до тревожност и панически разстройства. Важно да тренирате чувството си за глад, като избягвате леките похапвания между основното ядене. Не оставяйте твърде дълго без храна. Преди да вземете емоционално заредено решение, най-добре хапнете;

Преди да вземете решение, което е заредено със силна емоционалност, то спрете и си задайте ключовите въпроси. Те ще ви помогнат да видите нещата от една много по-реалистична гледна точка и ще ви предпазят от грешки.

Гладен ли съм? Ядосан ли съм? Самотен ли съм? Уморен ли съм? - това са въпросите, които ще ви спасят. Средно всеки от нас взема 35 хиляди решения в ежедневието си – от най-обикновени, до кардинални, отнасящи се до целия ни живот за напред. Само за храната си всеки ден ни се налага да правим по 200 преценки.

Колкото повече решения ни се налага да правим, толкова по-изтощени психически и физически се чувстваме. Истината е, че разполагаме с ограничен ресурс от дневни сили, които зависят основно от това дали сме достатъчно отпочинали и нахранени. Това е факт, въпреки че някои се опитват да докажат, че свободната воля е неизчерпаем източник на енергия. Няма как – все някога ще се изморите. Когато дневният резервоар се изчерпа, способността ни да вземаме добри, разумни и обмислени решения логично намалява.

Когато възможността ви да вземате решения е намалена, това може да доведе до ограничаване в движението, свръхпазаруване или свръхреакция дори при най-лекия дразнител. Това се доказва от много изследвания. Едно от тях показва, че съдиите, които не са обядвали, дават изключително необмислени и неблагоприятни присъди. В същото време най-адекватните решения се взимат сутрин, като след това адекватността им намалява. Това е реакция към умората. Ако съдията се наобядва и почине добре, възможността му да взима адекватни решения се повишава неимоверно.

От всичко това става ясно, че за да постъпваме правилно, трябва да знаем как да използваме лимита на силите си, както и как да управляваме вътрешните си ресурси. За целта спрете и си задайте четирите въпроса. Ако отговорите на някой от тях положително, то най-вероятно вземате лоши решения, а понякога - поредица от лоши решения.

За да не стигате до крайности, наложете си често да спирате и да си задавате тези въпроси. За целта се стремете да оставяте по 15 минути време между срещите, за да можете да спрете и възстановите силите си. Винаги намирайте време да похапнете. За да предотвратите самотата, се виждайте с хора всеки ден. Създайте си социален кръг, дори той да е на тренировките по йога или в курса по чужд език. И всеки път когато се почувствате претоварени, притеснени, фрустрирани или ядосани, се запитайте: Гладен ли съм, самотен, ядосан или уморен.

Ето какво да направите, ако сте подчинени на някоя от своите нужди /виж галерията/, а не знаете как да постъпите.

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати