Ръководство за начинаещи: 5 лесни стъпки за започване на медитация

1 от 5 Снимки

1. Дишане


Ако току-що сте започнали да медитирате, ще бъде изключително трудно да седите в продължение на часове в спокойно състояние на ума. Бъдете практични и първоначално нямайте такива очаквания от себе си. Най-лесният начин да започнете е да се съсредоточите върху дишането си и да опитате да увеличите постепенно продължителността му. Вдишвайте дълбоко и издишвайте продължително.

Спомняте ли кога за последен път седяхте в някой тих ъгъл на дома си, бяхте сами с мислите си и в спокойствие със себе си – без някой постоянно да ви пита за нещо и да ви търси, за да свършите друго. Отдавна беше, нали! Миговете мир са все по-редки в забързаното ни ежедневие. Свикнали сме да имаме постоянно задачи, безброй мисли минават през главата ни, а освен работата домашните задачи никога не свършват.

Този постоянен цикъл на стрес е изключително вреден. Спрете поне за малко и помислете най-накрая и за себе си. За щастие, има много практики, които могат да помогнат за успокояването на стресирания ум и тяло. Медитацията е може би най-ефективната от тях.

Трябва да сте търпеливи и последователни, но овладеете ли я, ще откриете спокойствието, от което толкова се нуждаете. Няма как да научите тази древна техника за отпускане само за една нощ, но направите ли го, тя ще ви помага в продължение на целия ви живот.

Ползите от медитацията са многобройни. Техниката е холистичен подход към щастливото тяло и ум. Тя осигурява здраво тяло, по-добро дишане, повишава нивата на енергия и помага за подобряване на имунитета. Също така помага за контролиране и регулиране на сърдечната честота и кръвното налягане.

Регулира производството на стресови хормони като кортизол чрез успокояване на симпатиковата нервна система.

Не на последно място, чрез нея се фокусирате и концентрирате по-добре.

Ето и петте основни стъпки за всеки начинаещ, решил да овладее техниката.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати