Ezine.bg»Статии»Любопитно»Работещо Момиче»Как да работим ефективно от вкъщи по време на епидемия?

Как да работим ефективно от вкъщи по време на епидемия?

Как да работим от вкъщи по време на епидемия

На някои хора им се е случвало да работят от дома си, когато са болни. Но възможността това да се случи за неопределен период от време, може да породи някои непредвидени трудности.

Пандемията от коронавирус затвори масово фирмите и много служители вече работят от вкъщи заради необходимостта от социално дистанциране.

Повечето споделят, че този нов начин на организиране на ежедневието е бил стресиращ. Ето някои правила и съвети при работа от вкъщи по време на епидемия. Нека те са от помощ за тези, на които им се е наложило да пренесат офиса у дома!

1. Добре е работният ден да запази своята обичайна структура и в тази ситуация. Затова и подготовката за работа е желатено да не се променя. Може да се облечете както обичайно сте свикнали, защото ще си създадете същата настройка за работа и добра концентрация. Освен това при нужда от конферентна връзка няма да се чувстване неудобно заради неглижирания си вид.

2. Тъй като новата ситуация изисква прекарване на времето на едно място, на всеки четвърт час работата може да бъде прекъсвана за кратко раздвижване, изпълнение на някаква леко упражнение или друг вид физическа дейност, която ще ви накара да се чувствате активни. В противен случай целодневното прекарване пред компютъра ще стане причина за болки в раменете, схващания по цялото тяло, крампи в краката.

3. Не се опитвайте в необичайната ситуация да наваксвате с нещата, които сте пропуснали да свършите преди преминаването на работа от вкъщи заради карантината. Поставяйте си малки цели, които да изпълните без проблем и възнаградете усилията си с кафе пауза или друга приятна отмора. Придържайте се към обичайното си работно време, фокусирайте се само върху една задача и я изпълнете докрай.

Работа от вкъщи

4. Извън работното време бъдете добри към себе си и към другите. Стриктно следете работното си време и когато то свърши, просто оставете работата за другия ден. така ще разделите професионалния от личния си живот. Нищо в живота не е постоянно, лошият период ще отмине и не трябва той да натовари психиката ни сега.

5. Поддържайте връзките си с колегите си, дори работата да не го налага. Много компании сега провеждат онлайн срещи и ако работите в такава компания, не пропускайте тази възможност да общувате с хората от фирмата си. Чатовете не са за пренебрегване, тези връзки поддържат съзнанието за принадлежност към колектива, в който ще се завърнете, когато ситуацията се нормализира.

6. Правилното и разнообразно хранене е много важно в създадената напрегната обстановка. Не бива да гладувате. Пригответе си питателна закуска, здравословен обяд и топли напитки през цялото време. Ако имате къща с градина, излезте за почивка навън. Тези, които имат цветя, е добре да продължат да се грижат за тях все така акуратно, защото това е много зареждаща дейност.

7. Не забравяйте близките си, познатите и приятелите. Поддържайте редовна онлайн връзка с тях. Ако имате възрастни близки или болни познати, помагайте им да се справят с ежедневието си. Това ще повдигне не само техния, но и вашия дух.

Работа с деца

8. Ако имате малки деца и ви е трудно да работите, вземете си слушалки, които да ви изолират от околния шум, докато работите. Обяснете внимателно ситуацията на децата, поставете им задачи и следете за тяхното изпълнение.

9. По-тревожните натури могат да си водят дневник за това, което се случва всеки ден. Тази дейност подпомага емоционалното здраве и създава усещане за приемственост и история. Хората са склонни да забравят бързо, а отпечатъкът от емоциите и събитията ще се запази завинаги.

10. Ако всичко се провали, спрете и си дайте време да прочетете любима книга, да свършите неща, което искате, а досега никога не ви е оставало време за тях. Това ще върне емоционалното ви равновесие.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest