Да бъдеш симпатичен е важно, ако искаш да оцелееш в съвременната среда. Според мнозина пътят към върха е тежката работа. Истината обаче е, че ако ви нарочат за несимпатичен, няма да можете да оберете облагите от всичкия този труд.
Днес е много по-важно да си симпатичен, отколкото в миналото. Светът става все по-малък благодарение на социалните медии и бързите комуникации. Дори и да се опитате да се скриете, рано или късно ще бъдете открити и разгадани.
От професионална гледна точка идеята да бъдеш симпатичен не означава да бъдеш твърде добър или мекушав с колегите или подчинените. В крайна сметка не е и въпрос на това колко приятели печелиш. Единственото важно е да притежаваш този плам в себе си – да изслушваш, да умееш да се шегуваш, да съчувстваш, да бъдеш добър и честен човек.
Ако сте такъв човек, няма как колегите ви да не ви смятат за симпатичен. Да бъдеш добър и човечен е най-сигурният метод да спечелиш симпатията на околните.
Когато се стараем да се харесаме на околните и в случая – на колегите си, това трябва да е безкористно начинание. Не търсете винаги облагата от добрите отношения, тъй като ще изглеждате лицемерно. Мнозина съветват да се следва златното правило - дръж се с околните така, както искаш да се държат с теб.
Още по-добър съвет е да се държим с останалите така, както самите те се държат със себе си. Опитайте се да разберете колегата си, поставете се на негово място и помислете как би искал да се отнасят с него. По този начин неминуемо ще намерите правилния път към едни добри колегиални отношения.
Разбира се, за да опознаем и разберем човека срещу нас по този начин, се изисква не малко време. Истината е, че прилагано всеки ден, правилото помага да го опознаете все по-добре и по-добре. Могат да минат години, а вие всекидневно да откривате по нещо ново и интересно.
Подобно отношение освен в колегиална среда се препоръчва и в семейната. Това помага на съпрузите да се опознават все по-добре с годините и по-лесно да разберат децата си.
Когато започнете малко по малко да разбирате колегите си, шефа си, хората, които работят с вас, започнете да мислите в насока как да ги мотивирате най-успешно и какво би ги направило най-щастливи. Това неминуемо ще ви направи симпатични в техните очи и може да постави основите на нови и неподозирани приятелства.