Взаимоотношенията на работното място могат да бъдат изключително сложни. Всеки офис е изпълнен с интриги, които могат да изкарат извън равновесие и най-спокойния служител и перфектния професионалист.
От интригите е трудно да избягате, колкото и да се опитвате да не участвате в тях. Те правят офис средата токсична и ако не намерите ефективен начин да се справите с тях, дори могат да доведат до загуба на работното място.
За щастие, има начини и стратегии, чрез които да се справите с интригите на работното място, без да се налага да участвате в тях.
Ако сте обект на интриги от страна на колегите си, на първо място, не се притеснявайте. Повечето хора плетат подобен вид конспирации, защото са несигурни в себе си. Интригите са знак на страх, невъзможност за честна конкуренция, мързел и неспособност. Колегите ви просто се плашат от вашата ефективност и с интригите се опитват да прикрият собствената си слабост. Не давайте ухо на това, което се говори за вас, а продължавайте да работите толкова добре, колкото и досега. Оставете фактите да говорят.
Понякога трябва да потърсите причините за лошото отношение на хората и в себе си. Ако повечето ваши колеги са раздразнени от вас, ядосват ви се и ви критикуват постоянно, замислете се за качеството на работата си. Преосмислете вашите добри и лоши страни на работното място. Попитайте хората, на които вярвате, дали има нещо във вашето поведение, което дразни околните.
Работата на враждебно работно място е стресираща и определено не е плодотворна. Винаги е по-добре да бъдете смирени, когато сте виновни, и освен това животът е процес на непрекъснато учене.
Изключително ефективен начин за справяне с интригите на работното място е като се обърнете директно към колегата, който ги плете и разпространява. Не бъдете агресивни, а спокойни, но и решителни. Опитайте се да бъдете дипломатични, колкото е възможно повече. Изгладете различията, изисквайте края на интригите. Ако се налага, направете отстъпки. Ако това обаче не реши проблема и прецените, че може да навреди на работата ви, говорете с вашия шеф за проблемите. Не можете да работите добре, ако се притеснявате и със сигурност вашата производителност и ефективност като служител ще претърпят спад.
Най-добрият начин за прекъсване на интригите е да дадете всичко от себе си, за да бъдете свръхпроизводителен. Станете ли перфектен служител и най-ценен кадър, правещите интриги само могат да си навредят, говорейки срещу вас. Бъдете надеждни, ангажирани и винаги правете това, което е правилно. Това е мощно оръжие за потискането на всички интриги в офиса.