Колоезденето - подходящ спорт при проблеми със ставите

Колоезденето - подходящ спорт при проблеми със ставите

Понякога здравословното практикуване на спортни занимания се оказва невъзможно за хора с проблеми в опорно двигателната система. Една от физическите активности, които изключително много щадят костите на скелета и най-вече ставите, е колоезденето.

Карането на велосипед е най-удачният избор за онези от нас, които имат няколко килограма в повече и проблеми в коленете, но не могат да ги отстранят с популярните спортове като плуване, фитнес, аеробика и т.н.

Основните предимства на колоезденето пред другите физически натоварвания са свързани най-вече с факта, че въртенето на педалите натоварва мускулите много по-малко, отколкото бягането или плуването например. Това го прави изключително удачен избор за начинаещи или за хора, които не са свикнали на по-големи физически натоварвания.

Колоезденето позволява да спортувате дълго време без да се уморявате. Половин час каране на велосипед на ден може да провокира топенето на мазнини, докато вие се забавлявате на две гуми в парка.

Колоезденето - подходящ спорт при проблеми със ставите

Докато караме колело около 70 % от собствената ни тежест пада върху самото него, което е изключително облекчение за опорния ни апарат, а в същото време ставните ни връзки не са подложени на пренапрежение.

Причината за това се корени във факта, че равномерното натискане на педалите ускорява образуването на ставна течност, което от своя страна смазва хрущялите и предотвратява преждевременното износване.

Правилната стойка, докато караме колело е от изключително значение за максималните резултати от този вид спорт. Гърбът ни трябва да е изпънат и приведен напред на около 15 градуса.

Особено важно е височината на седалката да е такава, че краката ви в отпуснато положение едва да достигат до земята. Ниско разположената седалка е предпоставка за проблеми с коленете.

Ако сте начинаещ във велосипедизма не бива да се претоварвате. Около 20 минути на ден по сравнително равно трасе са достатъчни, за да влезете във форма на първо време. Добре е всяка седмица да увеличавате с по 5 минути карането, но то да не е за сметка на темпото.

Запазете средния ритъм на въртене на педалите до четвъртата седмица, когато може да увеличите скоростта спрямо възможностите си.

Виж повече

Рейтинг

5 3
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати