Идеалните загрявки преди тренировка

Загрявка

Всички спортисти знаят, че преди сериозните тренировки трябва да се направи загрявка. Това важи за абсолютно всички спортове. Когато сме решили обаче да тренираме самостоятелно, без инструктор, е добре да знаем какви загрявки трябва да правим.

Добре е те да не са толкова натоварващи, за да не се измори организмът по време на реалната тренировка, а да бъде подготвен за нея. Ето няколко идеи какви упражнения можете да правите, като не забравяте, че ако става въпрос за по-сериозно физическо натоварване като бягане например, трябва да правите леки упражнения дори и след приключване на тренировката.

1. Застанете в изправено положение с разкрачени крака и наведето тялото напред. Кръстосайте ръцете си под гърдите и ги отхвърляйте встрани, като повтаряте това 10 пъти. Освен че ще покаже на организма Ви, че се готви за сериозна тренировка, това упражнение е подходящо и за изправяне на гърба;

2. Застанете в изправено положение и ръце на врата. Повдигнете се на пръсти и без да движите горната част на тялото си, ходете така около 3 минути;

3. Застанете прави и почнете бавно да клякате и да ставате. Повторете това 5 пъти. При клякането се издишва, а при ставането се вдишва.

Загрявки

4. Застанете в разкрачен стоеж с ръце, поставени отстрани. Започнете да броите, като на 1 и 2 кръстосвате махово ръцете пред гърдите, а на 3 и 4 ги изнасяте с удар нагоре над главата, оформяйки диагонал. Изпълнете упражнението 10 пъти;

5. Застанете в разкрачен стоеж с ръце над главата и започнете да се навеждате. Целта е с ръце да докоснете пръстите на краката си, без да сгъвате краката в колената. При изправянето се вдишва, а при навеждането се издишва. Повторете това 5 пъти.

6. Бягайте на място с високо повдигнати колена поне 1 минута при прекъсване от 5- 10 секунди;

7. Застанете изправени със сплетени зад гърба ръце. Започнете да отделяте ръцете си, като повдигате левият си крак свит в коляното с пръстите надолу. При снемането на крака се издишва, а при повдигането - се вдишва. Повторете това 5 пъти с левия и с десния крак. Освен за загрявка това упражнение е много подходящо и за коригиране на стойката.

Виж повече

Рейтинг

5 1
4 0
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати