Предвеликденска промоция от 24 до 30 Април. С отстъпки до 60%. Виж тук!

Ezine.bg»Статии»Любопитно»Психология»Как да станем по-организирани?

Как да станем по-организирани?

Добрата организираност обаче се култивира, ако се създава всеки ден подходящ план, така че да се структурират задачите по най-добъ

Губенето на време е често срещан проблем при много хора. Дължи се на лошо планиране и много разсейващи фактори в ежедневието.

Добрата организираност обаче се култивира, ако се създава всеки ден подходящ план, така че да се структурират задачите по най-добър начин. Добре е да се следват някои основни правила, за да станете организирани:

Съставяне на списък със задачи

Такъв начин е приложим както на работа, така и в домашните задължения. Списъците със задачи включват не само работа, която трябва да се свърши за деня, но и напомняния за празници на близки, посещения при лекар или козметик и всичко, което може да бъде пропуснато в забързаното ежедневие. Тези списъци помагат да се разпредели правилно времето, така че да стигне за всички набелязани задачи.

Нужда от ежедневна рутина

Ежедневната рутина включва график с ясна структура как протича денят. Така ще остане свободно време за лични занимания и близките хора.

Сутрешните упражнения, закуската са неща, които се повтарят ежедневно и създават рутината, която стяга ежедневието и го прави целенасочено.

Как да сме организирани

Нуждата от точност

Точността е противоотровата срещу разпиляване на времето. Закъсненията за срещи или за работа поставя началото на хаоса и поредицата от безсмислени действия, които водят до объркване на голяма част от плановете. Точността помага всяка работа да се започне и завърши успешно.

Определяне на приоритетите

Да се определят приоритетите е ключов момент в организираността. Най-неотложните задачи трябва да бъдат на първите места, а по-маловажните неща имат място на края. Това води до успокояващата мисъл, че най-важното е свършено.

Напредване стъпка по стъпка

Добре е всяка задача да бъде разделена на стъпки, които да се следват. Така се създава продуктивността в работата. Изкушението бързо да се приключи с работата, обикновено води до нужда от повече време поради загубата му в хаотични ходове.

Подреждане на безпорядъка

По-добра организираност у дока

Преди да започне изпълнението на всяка задача, работното място или домът трябва да бъдат сложени в ред. Разхвърляното пространство е главен враг на организираността. Добре подреденото място за работа не само подпомага бързото изпълнение на задачите, но и стимулира психически и емоционално работещият.

Технологиите в полза на работата

Съвременните технологии създават зависимост, постоянното проверяване на съобщения или сърфиране из мрежата неусетно крадат голяма част от продуктивното време. Затова е добре да се определи някакъв отрязък от него, в който да се преглеждат съобщения, а не това да става хаотично.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest