Ezine.bg»Статии»Спорт и Диети»Тренировки»Час спорт след училище е полезен за мозъка на децата

Час спорт след училище е полезен за мозъка на децата

МаринаМарина
Джедай
468
Деца

Физическите упражнения са много полезни както за физическото, така и умственото развитие на децата. Това е резултата от ново проучване, което установява, че само 60 минути спорт след училищните занятия подобряват умствените способности на малчуганите.

Изследователският екип от Университета на Илинойс, ръководен от Д-р Чарлз Хилман, провежда редица анализи, показващи ползите от физическите упражнения, особено в ранна възраст. Те помагат за изграждането на здрави кости и мускули, за контролирането на телесното тегло, за подобряване нивата на холестерола и артериалното налягане. Като всички тези ползи се отразяват и много положително и по-късно в живота.

Така например в едно проучване от 2012 година се оказва, че само 20 минутна дневна тренировка при децата повишава когнитивните им способности сега и в бъдеще.

Последното проучване на Д-р Хилман сочи още как 60 минути спорт дневно успяват да запазят вниманието на децата в училищните занятия, за разлика от тези, които не правят физически упражнения. Оказало се, че спортуващите децата стават по-внимателни по време на уроците и показват по-високи резултати.

Когнитивни умения

Изследователите анализирали резултатите, подлагайки на наблюдение 221 деца на възраст между 7 и 9 години, разделени в две групи. Едната е спортувала по един час след училище, а другата група е служила за контролна. На всички тях в началото и края на проучването са правени образни изследвания на мозъка и редица когнитивни тестове.

И без особена изненада учените установили, че физическата активност след училище подобрява вниманието и мисловните способности у децата. Те повишили способността да блокират отвличането на вниманието и така по-лесно са се съсредоточавали върху учебните задачи. Също били по-бързи и точни при решаването на различни мисловни задачи. И всичко това поне два пъти по-добре от контролната група.

Проф. Хилман отбелязва и възможността на децата да създават нови приятелства и да са в социална среда, когато те са ангажирани със спортни занимания в ежедневието си.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest