Хората на изкуството неведнъж са определяни общо като ексцентрични. До голяма степен това е самата истина, а поредното доказателство е художникът от Багдад – Отоман Тома. За разлика от повечето хора, които предпочитат сладоледът да бъде замразен, Тома го използва напълно размразен.
Той рисува картини с десерта, вместо да използва каквато и да е боя. Той рисува най-различни картини и се вдъхновява от различни неща – има рисунки с женски образи, както и картини с тигри и лъвове.
Художникът рисува картините си само с няколко цвята сладолед. Преди да започне с рисуването, той се подготвя – слага десерта хубаво да се разтопи, след което творчеството започва. Най-накрая Тома снима творенията си.
Истина е, че творците в по-голямата си част са ексцентрични, но също толкова вярно е, че когато има талант, той винаги успява да изпъкне и да излезе на преден план. Поредно доказателство за това е Мириам Фатима Паре – мароканката, която рисува с уста.
Малката Мириам започва първите си опити в рисуването още като съвсем малко момиче. Нейните родители виждат че това ѝ се удава – по-късно момичето учи в колеж, като отново се занимава с онова, което умее най-добре – рисуването.
Когато става на 20 години, Мириам претърпява инцидент – след като спира с автомобил на знак стоп, през вратата преминава заблуден куршум, който се забива във врата ѝ. За съжаление този куршум е заседнал на такова място, че причинява увреждане на прешлени и лекарите съобщават на семейството ѝ, че младата дама до края на живота си ще бъде парализирана.
Дългите месеци рехабилитация не отчайват момичето и след известно време тя започва да пише името си, като държи молива в уста. Това връща надеждата ѝ, че някой ден отново ще може да се занимава с това, което обича – да рисува.
И така надеждата и волята на момичето ѝ помагат да сбъдне мечтата си. Мириам завършва образованието си, а по-късно я приемат в асоциацията на художниците, които рисуват с уста и с крака. 18-години след инцидента, Мириам продължава да рисува и да смята това за свое призвание, за своето второ аз.