Колко кафе е наистина полезно да се пие дневно?

пиене на чаша кафе дневно
Практичен Бeзĸoнтaĸтeн Tepмoмeтъp-56%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Практичен Бeзĸoнтaĸтeн Tepмoмeтъp
90.00 лв.
40.00 лв.
Виж ››

Някои казват, че е полезно, според други не. Каква е истината за тази любима на мнозина напитка, без която не можем? Какво става, ако изпием повече от една чаша кафе на ден, която да ни поддържа бодри през ежедневието, не само сутрин? Често се случва да не ни бъде достатъчно едно и да прибегнем до второ. Истината е, че кафето е полезно, но при определени условия. Вижте при какви, по колко и защо – всичко за жадуваната глътка енергия:

1, 2, 3... чаши кафе на ден, звучи ли ви познато? Ако и вие сте от хората, които пият по повече от едно кафе, трябва да знаете, че приемът му в това количество крие известен риск от повишаване на кръвното налягане. От друга страна, ако нямате проблем с кръвното, чашите кафе ще ви се отразят добре, тъй като според проучвания, по този начин се намалява риска от сърдечна недостатъчност. До три чаши кафе на ден могат да подобрят паметта и концентрацията.

3, 4, 5... звучат ви много? Има хора, които пият и по толкова кафета на ден. Добрата новина за тях е, че има доказани изследвания, според които този прием намалява риска от появата на диабет. В никакъв случай не прекалявайте по този начин, ако вече имате диабет, защото той може да се влоши! От друга страна, ако нямате здравословни проблеми, до пет чаши кафе на ден могат да подобрят умствената дейност и на понижат риска от развитие на Алцхаймер.

6... – малко са хората, които пият по толкова кафета, но има и такива. Дамите, които прибягват до този брой, са облагодетелствани с резултати в тяхната полза, а именно, че кафето удължава живота, приемано в това количество. В тази шестица влизат и безкофеиновото кафе.

В обобщение, може да кажем, че кафето е полезно и може да ви донесе много позитиви. Разбира се, изключенията тук са хората с психически неразположения, сърдечни или други здравословни проблеми, бременни жени и хора, които не обичат кафе.

Изберете подходящата за вас дневна доза кафе според физическото и психическото си здраве, според начина, по който се чувствате след консумацията му и според собствените си предпочитания.

Наслаждавайте се на кафето, но и не забравяйте за някои от неговите вредни страни.

Пристрастяване към кафе - Въпреки че специалните книги не уточняват съществуването на този тип пристрастяване, все повече и повече хора използват термина въз основа на собствения си опит и експерименти, направени от тях или техните близки.

Рак - в печено кафе са съобщени повече от 1000 химикали, 19 от които са известни като канцерогени. Въпреки това, повечето вещества, класифицирани като канцерогенни, съществуват в естествено състояние и не трябва да се считат за канцерогенни за хората при нормални нива на експозиция в ежедневието.

чаша кафе и ползите от него

Стомашно-чревни проблеми - Кафето може да повреди лигавицата на стомашно-чревните органи, причинявайки гастрит и язви. Консумацията на кафе не се препоръчва на хора с гастрит, колит и язви.

Психологически ефекти и промени в съня - Много пиещи кафе са запознати с емоции, борба, нервно състояние, което възниква, когато някой е консумирал твърде много кофеин. Това състояние може да причини тревожност и раздразнителност понякога поради излишък от кафе и други пъти поради въздържание от консумация. Кафето също може да причини безсъние при някои, а нарколепсия при други. Кофеинът е основен компонент на кафето и има различни индивидуални психологически ефекти. Травис Брадбъри, автор на Емоционална интелигентност 2.0, предполага, че хроничната консумация на кофеин може да доведе до намалена емоционална интелигентност.

Повишен холестерол - Проучване от 2007 г. от медицинския колеж на Baylor показва, че холестеролът също се повишава поради консумацията на кафе. Изследването на Baylor предполага връзка между кафестол, кахвеол и по-високи нива на холестерол в организма. Филтрираното кафе с хартиен филтър е най-бедното в кафестол и кафвеол поради факта, че съответният хартиен филтър има свойството да задържа тези масла, като по този начин не достига до крайната напитка. Всеки друг метод за приготвяне на кафе не премахва тези две вещества от напитката.

Ефекти върху бременните жени - Молекулите на кофеина са достатъчно малки, за да проникнат през плацентата и да се плъзнат в кръвообращението на бебето. За разлика от възрастните, органите и системите на плода не са напълно функциониращи, следователно те не могат напълно да метаболизират кофеина или да го елиминират. Подобно на влиянието си върху възрастните, кофеинът може да повиши сърдечната честота на детето за дълги периоди от време.

Високата консумация на кофеин може да повлияе на черния дроб, особено ако приемате болкоуспокояващи често.Черният дроб е много устойчив орган. Приблизително 75% от чернодробната тъкан може да бъде засегната или хирургично отстранена без чернодробна недостатъчност. 

Изглежда обаче, че може да се повлияе от излишното кафе, особено когато тази напитка се комбинира с парацетамол, предполага проучване от 2007 г. на учени от Вашингтонския университет. 

Твърде много кофеин ни прави ирационални и развълнувани. Поради увеличаването на сърдечната честота и дихателната честота, мозъкът се лишава от кислорода, необходим за спокойно и рационално мислене, обяснява същото изследване, споменато по-горе. 

Спирането на кафето причинява главоболие. Някои хора изпадат в депресия и изпитват грипоподобни симптоми, когато преминават към отказ от кафе. Друг такъв симптом е тревожността, която се среща и при индивиди, които внезапно намаляват консумацията на кафе. 

Кафето ни прави мързеливи. Проучване, проведено миналата година в Университета на Британска Колумбия върху гризачи, разкри, че високата консумация на кафе насърчава намаляване на темпото на работа сред работниците.

Консумация на кафе

Високата консумация на кафе може да увеличи риска от остеопороза. Добрата новина е, че този страничен ефект може да се пребори, ако осигурим адекватен прием на калций и витамин D и ако ограничим консумацията на кафе до само три чаши на ден (приблизително 300 mg кофеин на ден).

Вече сте наясно с много от добрите и лошите страни на кафето. Наслаждавайте му се само с мярка!

Рейтинг

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати