Признаци за недостиг на витамин С

Витамин C
3 броя неопренови маски за многократна употреба-15%
Ефикасна защита срещу вируси и бацили с:
3 броя неопренови маски за многократна употреба
30.00 лв.
25.50 лв.
Виж ››

Здравословно хранене означава прием на храни, които носят на тялото ни достатъчно витамини и минерали. То не само ни поддържа здрави, а и ни предпазва от витаминозен дефицит.

На риск от дефицит от определен витамин са изложени най-вече децата, родилките и хората с метаболитни нарушения. Когато му липсва даден витамин или минерал, тялото веднага реагира. Поради това е добре да сте запознати с всеки знак, който може да подскаже за евентуален витаминен или минерален дефицит.

Витамин С (аскорбинова киселина) е сред основните витамини в нашето тяло. Той изпълнява множество важни функции в човешкия организъм, като образуването на костите, зъбите, тъканите, както и усвояването на желязо. При недостиг на витамин С се наблюдават следните симптоми:

- Бавно зарастване на рани;

- Мускулни болки;

- Къврене на венците;

- Кръвотечение от носа;

- Синини;

- Загуба на зъби;

- Подути и болезнени стави;

- Податливост към инфекции.

Важно е да се спомене, че авитаминозата е състояние на пълна липса на даден витамин в организма. Това състояние е рядко срещано. Специалистите твърдят, че когато се наблюдава авитаминоза, в редки случаи организмът има липса само на един определен витамин. Правилото е, че организмът се нуждае от комплекс от тези полезни вещества.

Недостиг на Витамин C

Има зависимост между определените храни и витамините. Така например, ако в менюто липсват храни от животински произход, обикновено се получава [дефицит на витамини А], D, Е и Биотин. Когато отсъстват растителни продукти пък, се наблюдава липса на витамин С и витамини от групата B.

В природата има много източници на витамин С. Основните ни познати са портокалите и лимоните. Една чаена чаша от оранжевия сочен цитрусов плод ви носи 69.7 мг витамин С. Въпреки това има още поне 10 храни, които изпреварват портокалите. Това са, на първо място, лютите чушки. Чаена чаша от тях ви носи до 107.8 мг витамин C.

След тях се нареждат обикновените чушки, зелето, броколите, папаята, ягодите, карфиолът, брюкселското зеле, ананасът и кивито. Добро решение при недостиг на витамин С са и добавките, най-вече тези, извлечени от плодове, а не синтетичните. Те са на по-висока цена, но си заслужават.

Рейтинг

5 1
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати