Първа помощ при схващане на челюстта

схващане на челюстта

Схващането на челюстта може да причини болка или дискомфорт. Интензивността на болката може да варира, но може да бъде описана като болезнена, пулсираща, лека или тежка. Тези чувства могат да се влошат по време на дъвчене или прозяване.

Точното местоположение на болката също може да варира. Може да почувствате дискомфорт на едната или на двете страни на челюстта, дори и в носа, устата или ушите.

Обичайни симптоми за схващане на челюстта са ограниченият обхват на движение, когато се опитвате да отворите устата си, заключване на челюстната става, щракащи звуци при движението ѝ, подуване и понякога треска.

Много са причините за появата на състоянието. Те могат да са свързани с костите и мускулите около челюстта, зъбите, със състояния като артрит, възпаление или травма в тази част на лицето.

Състоянието е изключително неприятно, като лечението му включва третиране на основните причини за появата му. Междувременно има няколко неща, които можете да направите, за да облекчите неприятните усещания, които причинява схващането на челюстта.

болка от схващане на челюстта

Масажирането на челюстта може да ви помогне да увеличите кръвния поток и да намалите мускулната стегнатост. Можете да опитате това, като отворите устата си и леко търкате мускулите точно под меката част на ушите, където се намират темпоромандибуларните стави. Използвайте кръгово движение. Опитайте това няколко пъти на ден, включително и преди лягане.

Ако това не помогне, опитайте с топъл или студен компрес. Той ще ви помогне да облекчите възпалението и да облекчите схванатите мускули. Приложете компреса в засегнатата зона за 10 минути. Правете това няколко пъти дневно.

Също така облекчение на болката, идваща от схваната челюст, може да донесат нестероидни противовъзпалителни лекарства или други лекарства за облекчаване на болката, лекарства с рецепта, включително мускулни релаксанти или антидепресанти.

Акупунктурата също е вариант за релаксация на мускулите на схваната челюст.

Може и да легнете по гръб и да опънете шията и главата си назад, което също ще успокои и отпусне схванатите мускули.

Виж повече

Рейтинг

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари