Намалете стреса и презаредете батериите ето така

Релаксация за стрес

Дали ежедневието ви изтощава? В днешния забързан свят да бъдеш зает е нещо, с което всеки се гордее.

Между работата през целия ден, хапването на крак, и липсата на време за забавления и почивка е нормално да се чувствате изморени. Постоянното състояние, в което се чувствате като изцедени обаче, не е здравословно. Това може да ви направи по-малко продуктивни, по-малко щастливи и да натрупа повече стрес във вас.

Ако сте изправени пред ежедневно изтощение, можете да си помогнете, като предприемете някои стъпки, за да презаредите батериите и да се освободите от стреса. Ето някои идеи, които могат да ви помогнат да стимулирате ума и тялото си.

Заредете се физически

Полагайки добри грижи за тялото си, можете да улесните презареждането на ума. Ако сте подложени на стрес, това може да повлияе на тялото ви, дори да нямате физическо натоварване в работата. Можете да си помогнете със зареждането като извършвате следните активности:

Вземете топла баня

Топла вана срещу силния стрес

Топлата баня действа отпускащо. Опитайте солта Епсом във ваната. Тя съдържа химикали, за които се смята, че отстраняват токсините, подобравят мускулната функция и намаляват възпалението, свързано със стреса.

Използвайте ексфолианти

Ексфолиращите масажи могат да помогнат за зареждането на тялото ви чрез подобравяне на кръвообращението. Потърсете ексфолианти, които съдържат натурални съставки като овес или сол. Внимателно ги втрийте върху мократа си кожа и изплакнете с топла вода. Добрата циркулация на кръвта може да помогне при понижаването на стреса, повишаването на енергията ви и поддържане тялото ви здраво.

Променете диетата си

Здравословно хранене

Енергията ви се влияе силно от начина ви на хранене. Експертите препоръчват комбинация от сложни въглехидрати като пълнозърнести храни и такива, които съдържат нишесте. Протеините и здравословната мазнина също трябва да присъстват във всяко хранене. Възможно е да готвите и да ядете здравословна храна дори и графикът ви да е прекалено натоварен. Ако имате нужда от помощ или вдъхновение, разгледайте онлайн източници, за да намерите подходящия за вас диетолог.

Дъвчете дъвка

Щом почувствате, че стресът ви обзема, сдъвчете дъвка. Това действие изпраща сигнали към мозъка за успокояване на нервната система и понижава нивата на кортизола. Лесен и бърз начин да се успокоите, ако нивата на изпитвания стреса са умерени.

Стречинг

Спорт и движение срещу силен стрес

Едно напрегнато и изтощено тяло е по-склонно към наранявания от това, което е отпочинало и здраво. Можете да помогнете за презареждането на тялото, като разтягате мускулите си само за пет минути през няколко дни. Още по-добре е да посещавате йога класове веднъж или два пъти седмично за цялостно разтягане.

Упражнения

Когато сте много изморени, може да бъде изключително приятно да седнете пред телевизора след дълъг ден. Но това обикновено ви кара да се чувствате още по-изморени. Вместо да седнете, за да се презаредите и да освободите стреса, опитайте се да се движите наоколо. Разходки или колоездене дори само за 20 минути, може да ви зареди с енергия за часове.

Ароматерапия

Ароматерапията освобождава стреса

Аромати като лавандула и градински чай действат изключително релаксиращо при тези от вас, които са подложени на стрес. Някои етерични масла могат да се смесват с масла и да се нанасят директно върху кожата, да се разтъркват на китките или да се разпръскват във въздуха.

Отидете на масаж

Няколко посещения на желан от вас масаж могат да ви освободят от натрупания стрес. Може да изберете от редица възможности според предлаганите услуги, които предлагат студиата за масаж. Истинско полезно и приятно занимание, което може да ви освободи от напрежението.

Хубава музика

Направете си плейлист с любими песни - музика, която на мига би подобрила настроението ви. Слушайте го винаги, когато се почувствате разтревожени или нещо ви тежи.

Повече сън

Сънят е най-доброто оръжие при зареждането на тялото. Специалистите препоръчват от седем до девет часа сън за здрави хора на възраст между 26 и 64 години. Получаването на по-малко от шест часа сън на нощ е основен рисков фактор за раздразнението на работното място. Настройте здравословен режим на сън, като заспивате и ставате по едно и също време всеки ден. В комбинация и с други здравословни навици ще се почувствате по-енергични от всякога.

Време сред природата

Достатъчна почивка

Между съня и активността е изключително важно да позволите на тялото си да почива. Според експертите следобедната дрямка с интервал между 60 и 90 минути може да бъде най-мощният стимулатор. Ако чувствате, че ставате прекалено заети, нагласете нещата си, така че да можете да дремнете за малко. Това ще ви помогне да освободите натрупания стрес и да се презаредите напълно.

Заредете се психически

Когато говорим за презареждане на батериите, е редно да обърнете особено внимание на ума си. Колкото повече мислите за нещата, които ви стресират, толкова по-трудно става презареждането.

Хубава музика за по-малко стрес

Ето някои съвети как да намалите стреса и активирате ума си:

Направете списък с постиженията си

Често може да ви се случи да почувствате, че не можете да продължите напред или че не сте постигнали достатъчно в живота си. Ако се чувствате претоварени, седнете и направете списък със всички ваши постижения до момента. Това може да ви даде мотивация и енергия, за да продължите напред;

Забравете за грешките от миналото

Най-разпространеният източник на стрес идва от фокусирането върху грешките от миналото. Помогнете си да забравите миналото като се съсредоточите върху целите си за бъдещето;

Забавлявайте се

Да се забавляваш е важна част от това да останеш психически здрав. Екскурзия през уикенда, срещи със стари приятели или просто разходка навън може да ви се отрази добре;

Повече смях

Неслучайно се казва, че смехът е най-доброто лекарство за всяка болежка. Това е напълно вярно, особено става ли дума за стрес и тревожност. Винаги, когато сте разстроени, направете нещо, което ще ви накара да се засмеете - гледайте забавно видео, снимки, спомнете си нещо хубаво. Смехът е здраве;

Починете си от нещата и хората, които ви карат да се чувствате зле

Почини си и забрави за стреса

Ако определени хора или ситуации ви напрягат психически, просто си починете от тях. Това може да означава да поставите определени взаимоотношения на пауза, докато не откриете начин да се справите с тях;

Прекарвайте повече време с близки приятели и роднини

Добрите хора често излъчват много позитивна енергия. Прекарвайте повече време с тях, за да се заредите с нея и ограничете времето си с дразнителите;

Бъдете благодарни

Когато човек е благодарен за нещата, които има в живота си, освен че се чувства по-щастлив и спокоен, той става по-духовно извисен и по-смирен. Това е един от начините за постигане на вътрешна хармония. Отнасяйки се добре с хората, вие ще привличате същите емоции и енергия към себе си. Това ще допринесе за по-малкото стрес в живота ви.

Медитирайте или се молете

Много проучвания показват, че медитацията и молитвите помагат на хората да намерят целта в живота си. Може да опитате и йога. Тя, също като медитацията, успокоява съзнанието, освобождава от негативни мислене и ви доближава до необходимото в условия на стрес духовно израстване. Тясно свързано с тези техники е правилното дишане. Определени дихателни упражнения ще ви помогнат да се чувствате по-добре и физически, и емоционално.

Не поемайте твърде много задачи

Колкото повече задачи имате да свършите през деня, толкова по-бързо се стресирате. По-добрият вариант е да се опитате да се фокусирате върху завършването до край на една задача. Можете да си съставите списък, който да ви подсеща какво трябва да свършите и така ще намалите нивата на стрес;

Занимавайте се с изкуство

Изкуството е чудесен начин да се възстанови изтощен ум. Вземете няколко молива и започнете да чертаете или да оцветявате. Много книжарници вече предлагат специални книги за оцветяване, предназначени за редуциране на напрежението;

Направете си дневник

Дневникът е чудесен начин да намалите стреса, като изразявате всичките си чувства в него. Опитайте се да пишете поне по пет минути в началото или края на деня. Това може да ви помогне да преминете през всички проблеми, с които може да се сблъскате.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати