Внимание: Опасни последици от нисковъглехидратните диети

нисковъглехидратни диети

Нисковъглехидратната диета (НВД) е режим, който ограничава приема на въглехидрати. В най-честия случай се назначава при състояния на диабет и затлъстяване. Използва се и за сваляне на килограми.

Нисковъглехидратната диета налага намален прием на бързите въглехидрати, каквито са бялата захар и бялото брашно. Те се заменят с алтернативни храни, в които се съдържат повече мазнини и протеини. Това са най-вече ядки, семена, мляко и млечни продукти, яйца, месо и риба. В по-леките режими се позволяват въглехидрати от източници като плодове и влакнести зеленолистни растения - броколи, спанак, къдраво зеле и марули.

Този тип хранене, подобно на други ограничаващи режими, може да доведе до редица негативи за цялостното ни състояние. Ограничаването на въглехидратите до минимални нива кара организма да разгражда мускулната тъкан и мазнините за енергия. В този процес се отделят токсини, които не само не спомагат, а дори затрудняват отслабването.

Диетите с ниско съдържание на въглехидрати дехидратират и правят мускулите плоски. Дори да тренирате, липсата на въглехидрати води до разграждане на мускули, а това прави усилията ви безсмислени. Те са най-лесно достъпният източник на енергия за тялото и когато бъдат премахнати от менюто, то започва да си я набавя както намери за добре, като по този начин лишава тялото от други жизненоважни елементи.

мускули

Тялото не може да си набави нужните фибри и фитонутриенти само и единствено от плодовете и зеленчуците. Това се отразява пагубно на функциите на храносмилателния тракт.

Приемът на въглехидрати, освен всичко друго, стимулира синтеза на серотонинхормонът, който се синтезира в мозъка и отговаря за това да се чувстваме щастливи. Резкият спад на нивата на въглехидрати понижава неговите нива и води до депресии и различни проблеми в мозъка. Те се проявяват едва две седмици след започване на подобна нисковъглехидратна диета.

Специалистите са категорични, че чрез прекаленото ограничаване само на един от макронутриентите - мазнини, белтъчини или въглехидрати, няма как да се постигне реална загуба на мазнини. При ограничаване или спиране на въглехидратите човек отслабва за сметка на мускула маса, а не мазнини.

Те са категорични, че оптимални резултати могат да се постигнат само при стратегически добре комбинирани нисковъглехидратни и високовъглехидратни хранения. Въглехидратите за деня трябва да се разпределят сутрин и след тренировка, когато мускулите ги съхранят под формата на гликоген, който ги възстановява и изгражда.

Виж повече

Рейтинг

4.3
Общо 4 гласували
5 2
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари