Без майтап: Йога за очи може да ви накара да виждате по-добре

Йога за очи

Събуждате се. Отваряте очи. Поглеждате нагоре, след това надолу, наляво и надясно. Накрая поставяте длани на очите си и завъртате главата си наляво и надясно. Това не е описание на действията ви, когато се събудите на непознато място след тежка петъчна вечер, а началното упражнение на системата, известна като йога за очи.

Може и да ви звучи като майтап, но истината е, че редица експерти твърдят, че йогата за очи е изключително полезна. Чрез нея се облекчава сухотата в очите, спада напрежението особено при хора, работещи ежедневно на компютър, облекчава се сърбежът и дори помага срещу сенната хрема. Нови изследвания показват дори, че продължителните упражнения на очите могат да накарат хората да виждат по-добре.

Въпреки че йогата за очи има и своите критици, чиито съмнения са най-вече около нейните ползи, самите упражнения са толкова прости, че вместо да слушате чужди съмнения, по-добре ги изпробвайте и сами се убедете в ефектите им. Ето и самите упражнения:

Сутрешно разтягане

Седнете на пода с кръстосани крака и започнете да дишате дълбоко. Погледнете нагоре и надолу пет пъти. След това затворете очи. Отворете ги след 10 секунди и погледнете на ляво и надясно. След това ги завъртете два пъти и отново ги затворете. Отворете ги и без да местите главата си, погледнете горния десен ъгъл и долния ляв ъгъл на стаята. Направете това пет последователни пъти. Затворете очи, а след това повторете, като този път погледнете горния ляв и долния десен ъгъл. Затворете очи и ги масажирайте за една минута с длани.

Упражнение за фокусиране

Чрез фокусиране върху обекти на различни разстояния, вие ще тренирате очите си, като това ще облекчи напрежението в тях. Хванете една химикалка и я отдалечете на една ръка разстояние. Съсредоточете се в нея и бавно започнете да я приближавате към носа си. Повторете упражнението десет пъти.

Почивка и освежаване

Затворете очи и ги разтъркайте с длани, докато клепачите ви се затоплят. Повторете това три пъти с 15-секундна пауза между тях. Това ще стимулира циркулацията на кръв и ще освежи очите.

Овлажняване

Много от нас не мигат толкова, колкото е необходимо. С мигането очите се овлажняват. Стиснете колкото можете повече очите и задръжте така пет секунди. Повторете упражнението три пъти.

Пречистващи сълзи

Сълзите пречистват очите. За целта преди лягане седнете на пода с кръстосани крака. Сложете запалена свещ на един метър от вас и започнете да се взирате в нея, докато очите започнат да сълзят. След като това стане, затворете очи в продължение на пет минути.

Виж повече

Рейтинг

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати