Как да подобрим координацията си

координация

Координацията на движенията се осъществява от съвместната функция на много структури от периферната и централната нервна система. При увреждането на всяка една от тях може да настъпи нарушение на координацията. Медицинският термин, който обхваща всички тези нарушения, е атаксия.

Редица учени са на мнение, че здравословният начин на живот, правилната диета и приемът на хранителни добавки могат да подобрят работата на мозъка с цели 37%. Координацията е един от основните мозъчни процеси.

Ако се храните предимно с тлъсто месо и диетата ви включва по-големи количества мазнини, без да пречиствате редовно организма си, вероятността да срещнете проблеми със запаметяването и координацията е значително по-голяма.

За сметка на това омега-3 ненаситените мастни киселини ще помогнат на мозъка да се ориентира в нови ситуации и по-бързо да изпраща информация до нервите из цялото тяло, в което всъщност се корени координацията.

Разходка

Разбира се, освен чрез храненето може да подобрите своята координация и с няколко елементарни упражнения, които редица невролози предписват на хората с атаксия.

Ако сте десничар, опитайте да изпълнявате някои елементарни действия с лявата ръка. Ако сте левичар, то с дясната. Разбира се, тук не става дума постоянно да се опитвате да замените активната си ръка с другата. 30 минути на ден са напълно достатъчни за това упражнение, което ще натовари мозъка по един нов начин, свързан с мускулната координация. Допълнително преимущество е, че ако достигнете добри резултати, ще можете да се похвалите със завидна симетрия.

Колкото и да не ви се вярва, ходенето по неравна повърхност, такава като каменист път, подобрява умствените способности. Този вид дейност стимулира координацията и повишава общия умствен капацитет.

Като мърдате пръстите на ръцете и краката и отделяте специално внимание на тези части на тялото, вие правите добро на мозъка. Нека това просто упражнение да бъде първото нещо, което правите, когато се събудите сутрин.

Бавно мърдайте и движете пръстите на ръцете и краката, запазвайки ясното съзнание за случващото се. След това обърнете внимание дали не се чувствате по-бдителни и в състояние на съсредоточеност върху дейностите си и то през целия ден.

3.5
Общо 2 гласували
5 0
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати